Jag hyrde bil och fick...

• Thread starter Thread starter Flying Finn
  • Start date Start date
Jonas C skrev:Jag var tyvärr för ung för att hyra en bra bil. Man vill inte bli sedd i en Hyundai Santa Fe på Ocean Drive i South BeachKlicka för att utvidga...
Men en standard cab, chrysler 200 eller nåt, är väl bättre än en Hyundai?

De försökte truga på mig en Tesla istället för min beställda Camaro Cab SS, needless to say, jag vägrade!

Kontor: Hertz Arlanda

Bokat via: Hertz.se

Bokade: V40 Manuell

Gratis uppgradering: ja

Fick: Jaguar XF

Status på bokningen: Five Star

Kontor: Sixt Hilton Düsseldorf

Bokat via: Sixt.något

Bokade: BMW 2 serie eller liknande

Fick: en smutsig X3 2.0 med M pkt

Status på bokningen: Platinum

Trevligt att prova en X3 och veta att man saknar XC60n hemma.....skulle inte byta för allt smör i Småland.

Kontor: Sixt Hilton Düsseldorf

Bokat via: Sixt.något

Bokade: BMW 2 serie eller liknande

Fick: en smutsig X3 2.0 med M pkt

Trevligt att prova en X3 och veta att man saknar XC60n hemma.....skulle inte byta för allt smör i Småland.

apknug skrev:Men en standard cab, chrysler 200 eller nåt, är väl bättre än en Hyundai?Klicka för att utvidga...
De ska ha VW Beetle Cab och någon Chrysler, men de fanns inte inne när jag hyrde. Annars hade jag lätt tagit bubblan.

Kontor: Los Angeles Airport

Bokat via: Sixt.se

Bokade: Sedan XCAR

Gratis uppgradering: Nej

Fick: Cadillac XTS

Ingen uppgradering, de hade inga bilar sa de. Bilen vi fick var okej, 600 miles på mätaren när vi fick den.

Fick ett ursäktande mail vid hemkomst där de bad om ursäkt att de inte uppgraderat oss men att de berodde på allt mellan himmel och jord.

Kontor: Hertz Landvetter

Bokade: Hertz Mystery Vehicle

Fick: Fiat 500X

Status på bokningen: Ingen

Kontor: Hertz Valencia Airport, return Barcelona Airport

Bokat via: hertz.se

Bokade: Opel Corsa

Gratis uppgradering: nej

Fick: Opel Corsa

Kontor: Hertz Stockholm C

Bokat via: hertz.se

Bokade: Volvo XC70 automat

Fick: Volvo XC70 automat

Status på bokningen: Högst oklar. Försökte statusmatcha via Hertz, oklart om det gick.

Har efter hyrperioden fått en ny förståelse för alla Volvoförare som verkar köra på ett väldigt konstigt sätt ute i trafiken. Det är inte alltid den mänskliga faktorn, det är alla sjuka autonoma funktioner i bilen. Som att istället för att lätta på gasen när man närmar sig en bil bakifrån kör fort som fan, tvärnitar bakom ner till 80 från 110. Eller har otroligt långsam reaktionsförmåga när det gäller att accelerera igen efter att ett hinder flyttat sig.

Nåja...

Kontor: Hertz Upplands Motor Akalla

Bokade: Volvo V40 Manuell

Gratis uppgradering: Ja

Fick: Volvo V60 Manuell

Har ingen statistik på det men när man bläddrar genom sidorna här tycker jag mig se att Sixt uppgraderar oftare än Hertz. Vad säger ni som hyr hos båda?

Arnel skrev:Har ingen statistik på det men när man bläddrar genom sidorna här tycker jag mig se att Sixt uppgraderar oftare än Hertz. Vad säger ni som hyr hos båda?Klicka för att utvidga...

Stämmer inte för mig, eller nja, Sixt brukar alltid hitta Audi till mig och sälja på mig som en "uppgradering" oavsett om jag bokat Mini Cooper, Bmw 2-serie, 3-serie GT eller Mercedes E-klass så får jag A1, A3, A5 eller A6...

På Hertz tycker jag alltid att jag får en Megane eller V40 helt utan extrautrustning, men det är mest på små flygplatser i Sverige jag använder Hertz .

Kontor: Sixt Odenplan

Bokade: Smart for two

Fick: Audi A3

Kontor: Enterprise Maastricht City Centre

Bokat via: Enterprise hemsida, samma dag

Bokade: Billigast möjliga, motsvarande Fiat Panda

Fick: Val av Seat Leon eller okänd Opel kombi. Blev Seat.

Status på bokningen: Nej

Kontor: Hertz Arlanda

Bokade: Ford Focus

Fick: Volvo V60

Status på bokningen: President circle

Lämnade dock tillbaka V60 då den inte hade vinterdäck. Slutade med att jag körde iväg i en Ford Focus HGV, så en liten uppgradering blev det.

Kontor: Sixt Miami International Airport

Bokade: BMW 5-serie eller liknade

Fick: Cadillac CTS

El Oso skrev:Kontor:Sixt Miami International AirportBokat via:Sixt.seBokade:BMW 5-serie eller liknadeGratis uppgradering:nejFick:Cadillac CTSStatus på bokningen: PlatinumKlicka för att utvidga...
Borde inte detta klassas som en nedgradering? Hade aldrig godtagit en Amerikansk skräpbil som substitut för en BMW.

Back