Senaste nytt
För Florida skulle jag rekommendera att gå med SIXT. Har man Guld/Plat status hos FB då går det att matcha det till Sixt Platinum och sen bokar man rätt bilklass, kolla beskrivningen.
Bokade Mercedes C-klass, uppgraderad till SLK, tackade nej och valde E-klass coupe istället.
Bokade Toyota Corolla, fått 2018 Corolla men blev erbjuden fri uppgradering till Chrysler 300.
Hos Budget bokade small car(Cruze), fått VW Jetta, andra gång bokade economy, fått Volvo S60. Det bästa bokningen av 328i och för $20 fick köra ut en 528xi. Annars det konstanta är när jag bokar en minivan för helgen så erbjuder de vad som helst istället inom samma prisklass(min rate är $90/dag standard pris): Mustang, Challenger, BMW X3, Tahoe. De vill gärna sälja minivans till walk-in folk, helst stor är efterfrågan från stora familjer från MENA.
Hertz: bokade något med 4 hjul och en ratt, fick splitterny Renault Catpur, var mycket bra i snöstorm faktiskt.
Drömuppgraderingen är gärna att få Panamera hos Hertz.

Kontor:Avis Aalborg Airport
Bokat via:Avis Eurobonus (5k-kampanjen)
Bokade:Mercedes A class eller likn (C-klass)
Gratis uppgradering (eller dylikt): nej
Fick: Audi Q5
Status på bokningen: Avis President's Club
20180404_181423.jpg

Kontor:Calgary, North Hill Centre,
Bokat via:Avis Eurobonus
Bokade: Chevrolet Sonic eller likn (B-klass)
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Fick: Volkswagen Golf
Status på bokningen: EBG, Avis Preferred plus

Efter ca 1-1.5 timmars strul fick jag bilen, de hade aldrig haft med bokning via Sas/eurobonus innan vilket strulade till det sa dom. Kampanjpoäng blev det inget av på grund av allt strul.

Kontor: Avis Toronto/Pearson (YYZ)
Bokat via:Avis Eurobonus (10k-kampanjen)
Bokade: Chevrolet Impala eller likn (Grupp E)
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej
Fick: Hyundai Elantra + Hyundai Elantra (en med och en utan vinterdäck)
Status på bokningen: Avis Preferred "medelmsnivå"

Var väll dessutom bara C-klass och uppåt som gav poäng. Så kanske därför?
Aldrig haft strul med poängen själv.

Kontor:Calgary, North Hill Centre,
Bokat via:Avis Eurobonus
Bokade: Chevrolet Sonic eller likn (B-klass)
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Fick: Volkswagen Golf
Status på bokningen: EBG, Avis Preferred plus

Efter ca 1-1.5 timmars strul fick jag bilen, de hade aldrig haft med bokning via Sas/eurobonus innan vilket strulade till det sa dom. Kampanjpoäng blev det inget av på grund av allt strul.

Kontor: Hertz Boston Logan
Bokat via: Hertz
Bokade: Jeep Compass
Gratis uppgradering (eller dylikt): Jag trodde det....
Fick: Range Rover Evoque
Status på bokningen: Hertz Five Star

När jag fick slutfakturan på mailen fick jag betala för uppgraderingen som skulle vara gratis, så inte alltför generöst av Hertz där...

Toppen