Senaste nytt
Kontor: Avis LAX Airport
Bokat via: Avis 10k kampanj med eurobonus
Bokade: Grupp C (Chevrolet Cruze el dyl)
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej
Fick: Nissan Sentra med sämsta motorn
Status på bokningen: Avis President Club

Helt ok bil att köra, förutom det faktum att man satt en gräsklipparmotor i den. Om man skulle hålla hastigheten i uppförsbackar på motorvägen var det bara trycka gasen i botten som gällde. Så oerhört slö bil och ingen uppgradering så var inte direkt nöjd med vilken bil jag fick.
Som President Club på Avis ska man ha rätt till uppgrdering av bil vilket jag inte fick i detta fall, bokat C och fick en C.

Kontor: Avis LAX Airport
...
Status på bokningen: Avis President Club

Helt ok bil att köra, förutom det faktum att man satt en gräsklipparmotor i den. Om man skulle hålla hastigheten i uppförsbackar på motorvägen var det bara trycka gasen i botten som gällde. Så oerhört slö bil och ingen uppgradering så var inte direkt nöjd med vilken bil jag fick.
Som President Club på Avis ska man ha rätt till uppgrdering av bil vilket jag inte fick i detta fall, bokat C och fick en C.
Det är ju faktiskt för dåligt med tanke på vilken jättestation det här måste vara för Avis. Jag kan ha viss förståelse om de allra minsta Aviskontoren kan ha svårt att leva upp till alla olika utfästelser men om de här stora, vad jag ser som flaggskeppskontoren, inte klarar det då lovar man antingen för mycket eller så är man bara allmänt oacceptabelt slöa.

Det är ju faktiskt för dåligt med tanke på vilken jättestation det här måste vara för Avis. Jag kan ha viss förståelse om de allra minsta Aviskontoren kan ha svårt att leva upp till alla olika utfästelser men om de här stora, vad jag ser som flaggskeppskontoren, inte klarar det då lovar man antingen för mycket eller så är man bara allmänt oacceptabelt slöa.
Skickade in ett klagomål till dom så får vi se vad de säger. Fanns gigantiskt med bilar tillgängliga på parkeringen, jag hade ju ingen aning om jag fått en C eller inte, det såg jag nu efteårt på fakturan att det var exakt samma kategori. Att bilen var slö märkte man inte förrän man kom ut på de större vägarna, inte direkt så man vänder tillbaka då.

Nej, så är det tyvärr inte.

Men vad ska du klaga på? Att du fick det du bokat?
Jo man har rätt till uppgradering av bil som Avis President Club, det står på deras hemsida och ja jag förväntar mig detta och klagar därför att jag inte fick det.
"Om du hyr bil hos oss tio gånger (och spenderar 2 000 €) når du vår högsta nivå, Avis President's Club. Du får nu en garanterad uppgradering av fordon (med dubbel uppgradering på helger när det är möjligt), en fri helg när du hyr bil hos oss tre gånger inom ett år, en andra förare utan extra kostnad samt en garanterad bil när du meddelar oss 48 timmar i förväg."

Hyrbilsförmåner och rabatter med Avis Preferred

Nej, inte i USA. Läs på Hyrbilsförmåner från Avis Preferred så ser du var det gäller.
Den biten hade jag helt missat att det bara gäller i vissa länder, man måste alltså läsa två olika sidor för att veta vad som gäller.
Jaja, nu har jag framfört mina klagomål i alla fall, oavsett uppgradering eller inte var bilen rätt usel och har aldrig fått något liknande i USA tidigare trots hyra av samma klass. Säger de att jag fått vad jag betalat för får jag acceptera detta.

Toppen