Senaste nytt

Erik M

Medlem
Jag hittade typ ett typo eller hemlig superkampanj eller nåt, så nästa gång jag hyr bil i Köpenhamn har jag bokat en ”Jaguar I-Pace (eller liknande)” på Europcar för mindre än andra bolag skulle ha för en mellanstor vanlig Volvo. Ska bli väldigt kul att se vad jag i slutändan får, och får betala.
 

Aaaeeeex

Ny medlem
Kontor: Sixt Vasagatan
Bokat via: sixt.se
Bokade: Mercedez Benz Vito
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Mercedez Benz Vito
Status: Sixt Platinum
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 3601 SEK

Ingen uppgradering, vilket inte är orimligt med tanke på att den aktuella bilen är deras största och enda bil med 9 säten. Dock hävdade båda i personalen på kontoret att uppgraderingar i mån av tillgänglighet ändå inte var en förmån som Amex Platinum ger, vilket inte stämmer enligt Amex Experiences och inte heller enligt Sixt.com (sixt.se nämner inte sina Platinum-konton vad jag kan se, trots att jag reggat ett sånt via Amex).

Var också dum nog att ta kostnaden för eliminering av självrisk, när jag nog borde ha varit bättre påläst om vad Amex Platinum täcker...
 

GOTBound

Medlem
Kontor: Sixt Vasagatan
Bokat via: sixt.se
Bokade: Mercedez Benz Vito
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Mercedez Benz Vito
Status: Sixt Platinum
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 3601 SEK

Ingen uppgradering, vilket inte är orimligt med tanke på att den aktuella bilen är deras största och enda bil med 9 säten. Dock hävdade båda i personalen på kontoret att uppgraderingar i mån av tillgänglighet ändå inte var en förmån som Amex Platinum ger, vilket inte stämmer enligt Amex Experiences och inte heller enligt Sixt.com (sixt.se nämner inte sina Platinum-konton vad jag kan se, trots att jag reggat ett sånt via Amex).

Var också dum nog att ta kostnaden för eliminering av självrisk, när jag nog borde ha varit bättre påläst om vad Amex Platinum täcker...

Är detta erbjudandet du syftar på?
650B5ED4-EF4A-45F7-97DC-D94174B06133.jpeg
 

airac

Medlem
Kontor: Hertz Amsterdam Schiphol
Bokat via: Hertz.com
Bokade: Volvo S60 Automatic eller motsvarande (F, full-size automatic)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo V60 B4 med lite trevlig lull-lull såsom panoramatak (en eller två kategorier högre, minns ej vilken exakt)
Status: Five star
Hyresperiod: 7 dagar (i början på oktober 2021)
Pris: 4841 kr
 
Toppen