Senaste nytt

Jag är flygvärd på SAS - ask me anything!

JohanG

Medlem
På SDL är det på en av flygningarna mitt på dagen som bytet sker. Den besättning som åker upp med sista flighten dagen innan åker hem med en tidig eftermiddagsflight (043), och den besättningen som kommer upp med flighten från Stockholm (044) tar första ner dagen efter.... De dagar Flybe flyger 044/043 kanske bytet sker med 052/051 istället.

Detta är mina observationer och slutledning...

Mvh
/NotRyan
Jag tror inte att det är spikat utan det varierar. Ibland har vi sista flighten upp och första flighten ner, andra dagar kan det vara en flight på kvällen upp och kanske någon tidig förmiddagsflight ner. Någon enstaka gång har jag haft 24 timmar i Sundsvall, dessvärre helt själv vilket är lite tråkigt när man är en utåtriktad själ ;)
 

jsn

Medlem
...och dessutom ge både föräldrar och våra framtida frequent travellers ett gott intryck av bolaget :)
Jag gissar att värdet hos ett guldkort inte till fullo skulle uppskattas av dessa framtida travellers, trots att de då kan skänka ett silverkort till en av föräldrarna...? ;)
 

Kris

Medlem
Håller med! Jag vet faktiskt inte om det finns några uttryckliga rutiner för det, men däremot är vi nog alla överens om att det är kul att kunna göra något för att göra resan lite mindre långtråkig, och dessutom ge både föräldrar och våra framtida frequent travellers ett gott intryck av bolaget :) Det kan ibland vara lite kort om tid på vissa inrikesflighter, men annars brukar vi för det mesta hinna med det.
På korta flygningar kan jag absolut förstå att det inte är prioriterat. Anledningen att jag frågar är att det är, vad jag upplevt, är väldigt sporadiskt det sker utdelning av något skoj till barnen. Kanske 50% av resor i mitt fall. Blandning av allt från korta europaflyg till longhaul. Det är väldigt uppskattat att det sker och håller ofta barnen i schack i alla fall en liten stund.
 

JohanG

Medlem
På korta flygningar kan jag absolut förstå att det inte är prioriterat. Anledningen att jag frågar är att det är, vad jag upplevt, är väldigt sporadiskt det sker utdelning av något skoj till barnen. Kanske 50% av resor i mitt fall. Blandning av allt från korta europaflyg till longhaul. Det är väldigt uppskattat att det sker och håller ofta barnen i schack i alla fall en liten stund.
Håller med, det är viktigt. Tråkigt när det glöms bort! Både för barn och medpassagerare... :)
 

agehall

Medlem
Ett tips: Använd knappen +Citat på alla inlägg du vill citera och sedan Lägg in citat under svarsrutan så får du allt i ett inlägg vilket är betydligt trevligare än att göra massor med inlägg efter varandra.
 

agehall

Medlem
Att göra flera inlägg direkt efter varandra ses oftast som en posting run och det är inte uppskattat.

Hitintills har det inte heller varit några längre utläggningar som svar vilket gör att det lämpar sig bättre som ett inlägg.
 

Abbs

Medlem
Att göra flera inlägg direkt efter varandra ses oftast som en posting run och det är inte uppskattat.

Hitintills har det inte heller varit några längre utläggningar som svar vilket gör att det lämpar sig bättre som ett inlägg.
Håller med. Standard på alla forum.
 
Toppen