Tja, det skulle väl vara Coop MMM då. 250kr/år, 16,67 p/100kr. Men du missar en 2-4-1 och får en sämre försäkring. Å andra sidan har du låg avgift hos Betalo.Jag har precis avslutat mitt SAS AMEX Premium då de inte vill ta bort årsavgiften eller kompensera med presentkort trots att jag spenderat 400k senaste 12 månaderna.
Vilket kort tycker ni andra är bäst för någon som i princip bara flyger award-resor? Jag struntar alltså i statuspoäng och särskild poängintjäning vid flygning och är ute efter ett kort där man får så mycket flyg som möjligt för vanlig spendering.
Jag har precis avslutat mitt SAS AMEX Premium då de inte vill ta bort årsavgiften eller kompensera med presentkort trots att jag spenderat 400k senaste 12 månaderna.
Vilket kort tycker ni andra är bäst för någon som i princip bara flyger award-resor? Jag struntar alltså i statuspoäng och särskild poängintjäning vid flygning och är ute efter ett kort där man får så mycket flyg som möjligt för vanlig spendering.
Nja, jag skulle snarare säga att det är en för hög spend för att kunna deala med Amex. Störst chans för att lyckas i en förhandling med Amex är att ligga på en relativt låg spend. Flera här på BC kan vittna om detta.400 K är väl IMHO inte en hög spend. Ska man deala med AMEX ska man nog ha minst det dubbla.
Visst är man en bättre kund men man kanske inte är lika benägen att säga upp kortet, vilket är det Amex vill undvika att någon gör.Det kanske stämmer men är inte min erfarenhet. Ju mer man spenderar desto mer flexibelt är banken/kreditkortsföretaget. Spenderar men 2 mio per år är man en betydligt bättre kund än 400 K.
Stämmer. Bästa kurs har varit 20p, vid olika kampanjer. Sämsta normal kurs är 15 eller 16,67 beroende på hur mycket man växlar.Tack @kaktusen och @Samosaguas . 4 miljoner per år, dit har jag ju ett tag kvar
Intressant perspektiv också att spenderingen skulle vara för hög men det finns ju en logik i att de som får mest bonusppoäng är minst benägna att säga upp korten. AMEX vs mig 1-0.
@RickardG Vad menar du med 16,67 poäng/100kr? Är det vid konvertering till Eurobonus?
Det kanske stämmer men är inte min erfarenhet.