Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Jag har AMEX Elite som jag använder primärt

Sekundärt har jag haft ett COOP Medmera Mer MC som andra kort för att hantera allt AMEX inte kan betala med. Även använt kortet för Betalo där det varit gratis att betala med kortet. Nu iom poängförsämringen plus att betalo börjar ta avgift ska jag se över det här.

Verkar som SAS MC är det enda rätta, eller?

Jag har AMEX Elite som jag använder primärt

Sekundärt har jag haft ett COOP Medmera Mer MC som andra kort för att hantera allt AMEX inte kan betala med. Även använt kortet för Betalo där det varit gratis att betala med kortet. Nu iom poängförsämringen plus att betalo börjar ta avgift ska jag se över det här.

Verkar som SAS MC är det enda rätta, eller?
Om du i första hand använder det i Sverige, ja.

Om du använder det utomlands har de högre avgifter än tex Coop och Skandia, så du kan räkna på om du tjänar in årsavgiften där.

Försöker lista ut om Amex har valutaväxlingspåslag när man använder kortet utomlands. Jag har American Express Sas Eurobonus Elite.
Någon som vet?

Försöker lista ut om Amex har valutaväxlingspåslag när man använder kortet utomlands. Jag har American Express Sas Eurobonus Elite.
Någon som vet?
Ja, det finns en valutaräknare om du loggar in på amex så du kan se vad 100usd eller vad du nu ska handla i kostar. När man gör ett köp visas avgiften vid transaktionen.

Hej! Jag har ett American Express SAS Eurobonus Premium kort idag. Sedan Januari har jag spenderat ca 270K. Är de värt för mig att fortsätta på premium eller bör jag uppgradera eller se över annat kort? Jag förväntar nog att jag landar närmare 450-500K per år.

Om jag har dem två vouchers via Elite Card kan jag använda båda vid en bokning eller måste de ske vid separata bokningar av resa?

Tack

Hej! Jag har ett American Express SAS Eurobonus Premium kort idag. Sedan Januari har jag spenderat ca 270K. Är de värt för mig att fortsätta på premium eller bör jag uppgradera eller se över annat kort? Jag förväntar nog att jag landar närmare 450-500K per år.

Om jag har dem två vouchers via Elite Card kan jag använda båda vid en bokning eller måste de ske vid separata bokningar av resa?

Tack

Du kan använda fler Vouchrar om du har fler personer i bokningen eller bokar två enkelbiljetter.
Känns som att du skulle tjäna på att ha Elite med den spenen om du har övriga poäng för att kunna boka intressanta resor.

Tack för input. Är det någon som gjort en uträkning för när du tjänar på att ha Elite Card?

Är även nyfiken på om det är någon specifik tid på året det är bäst att beställa elite? Kan jag bli refererad även fast jag har premium idag och få bonus?

När betalar man 4000 SEK är det en klumpsumma direkt eller uträknat på vad som är kvar av året?

Toppen