Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Hann ändra samtidigt som du skrev :)

Gällande undantagen, jo man kan kan dra det hur långt som helst, och vara hur specifik som helst. Men detta är vad som gäller generellt. Sedan finns det som sagt undantag för specifika handlare (SAS, ICA etc) men det var inte poängen med listan. Utan snarare att förstå sig på hur det ser ut i allmänhet :)
Ica, Coop Willys lösas genom inköp av Sverigechecker. Då får man 4 poäng per kronor plus lite EuroBonus poäng på köpet. Samma sak med CirkelK

Finns det något sätt att enkelt få en överblick över poängresor med andra bolag om man växlar Amexpoäng?

Idag har jag Amex Elite + SAS MC Premium och har byggt upp ett ganska stort EB-belopp. Funderar på om jag ska överge AMEX Elite och testa på Amex Platinum istället och byta poängen för att ha option på boka resor med exempelvis Qatar eller andra bolag.

Finns det något sätt att enkelt få en överblick över poängresor med andra bolag om man växlar Amexpoäng?

Idag har jag Amex Elite + SAS MC Premium och har byggt upp ett ganska stort EB-belopp. Funderar på om jag ska överge AMEX Elite och testa på Amex Platinum istället och byta poängen för att ha option på boka resor med exempelvis Qatar eller andra bolag.
Awardfares eller skapar ett konto på Finnair för att kika :)

Awardfares eller skapar ett konto på Finnair för att kika :)
Yes, har konto på Awardfares. Så gissar att "Qatar Airways Privilege Club" gäller om jag vill kika utbudet med Qatar?
Dock säger ju inte mängden poäng mig något. Hittade enkel med Premium Economy med Finnair för 43.500 poäng och 150.000 poäng med Qatar.

Yes, har konto på Awardfares. Så gissar att "Qatar Airways Privilege Club" gäller om jag vill kika utbudet med Qatar?
Dock säger ju inte mängden poäng mig något. Hittade enkel med Premium Economy med Finnair för 43.500 poäng och 150.000 poäng med Qatar.

Värt att söka på både Finnair och Qatar när du letar flyg inom OW - då du kan växla poängen (avios) kostnadsfritt mellan de olika programmen.

Nedan är ett exempel där det finns tillgång till ekonomi på samma flight från båda programmen. Men Qatar kostar 30k istället för 23k hos Finnair. Genom att söka på båda så kan du på ett enkelt och smidigt sätt jämföra tillgängligheten och kostnaderna mellan de olika programmen.

Screenshot 2026-02-26 at 16.11.03.png

Toppen