Senaste nytt

Jämförelse av olika flygbolags bränsletillägg (Europa-Asien)

Summa av bränsletillägg på Emirates flygningar (4 st) när man byter i Dubai i varje riktning
  • Economy: 310 EUR
  • Business: 640 EUR
  • First: 660 EUR

Är det någon som känner till om Filippinerna är en bra destination för att påbörja flygresor i business eller first class? Vad jag menar är brukar det ofta finnas bra deals från detta land till tex Europa, USA, Australien eller inom Asien? Om så vore fallet, så är det ju helt perfekt med att bränsletillägg förbjuds.

Jag såg precis att Dr. Miles hade publicerat en deal med WY som tyvärr bara gällde till 14 februari.

[Business class] Manila-Europa T/R, Oman Air, 16.000 SEK inkl. skatter (1.705 USD + skatter ca 200 USD och uppåt). Helt ok pris, men bara synd att WY inte ingår i någon allians så att man kan samla miles med dem.

Jag såg precis att Dr. Miles hade publicerat en deal med WY som tyvärr bara gällde till 14 februari.

[Business class] Manila-Europa T/R, Oman Air, 16.000 SEK inkl. skatter (1.705 USD + skatter ca 200 USD och uppåt). Helt ok pris, men bara synd att WY inte ingår i någon allians så att man kan samla miles med dem.
Malaysia Airlines har kampanj fram till 2015-FEB-28.
[Business Class] Manila-Europa T/R, Malaysia Airlines, från 13.900 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

SAS har uppdaterat sitt bränsletillägg till/från Japan.

Flygnig inom Norden
  • O klass: 15 EUR
  • T klass: 20 EUR
  • andra bokningsklasser: 25 EUR
Flygning inom Europa:
  • O klass: 15 EUR
  • T klass: 20 EUR
  • L klass: 25 EUR
  • K och G klass: 35 EUR
  • andra bokningsklasser: 43 EUR
Mellan Tokyo och Köpenhamn: (för biljettering fr o m 2015-APR-01, ej flygdatum)
  • alla bokningsklass: 7.700 JPY (ca 60 EUR)

Austrians & Lufthansa & SWISS har också uppdaterat sina bränsletillägg.
Bränsletillägg för biljettering fr o m 2015-APR-01 (ej flygdatum), avser för resa från Japan.
  • All långflygning utanför Europa: 10.800 JPY (ca 85 EUR)
  • Inom Europa: 3.000 JPY (ca 24 EUR)

Alla priser är per flight.

Marsmånadens bränsletillägg för resor från Hong Kong.
Alla priser är per flight.

Screenshot20150316_3.png

Screenshot20150316_4.png

Bränsletillägget på alla långflygningar ska kosta endast 187 HKD (ca 23 EUR) per flight men, British Airways debiterar olika beroende på vilket flygbolag man väljer.
Flygning med Cathay Pacific är endast 36 EUR för både skatter&bränsletillägg på sträckan Hong Kong->London
Flygning med British Airways är 258 EUR (i Business class) för både skatter&bränsletillägg på samma sträcka när jag försöker att boka en bonusresa med British Airways Executive Club avios.

Screenshot20150316_5.png Screenshot20150316_6.png

Flygning med Finnair (i Business class) på sträckan Hong Kong->Helsingfors kostar 238 EUR för skatter&bränsletillägg.

Screenshot20150316_7.png

Jag undrar om British Airways fuskar medvetet.

Last edited:
Toppen