Senaste nytt

Jämförelse av kreditkort med Eurobonus

För SAS MC finns det ingen bindningstid vad jag minns, men kan ta upp till 3mån innan man får välkomstbonus-poängen. Du måste ha kvar kortet tills du fått poängen.
Aha okej tack, förmodar att jag måste börja med det billigare kortet först? Jag kan inte ta det dyra, sedan nedgradera och då välkomstbonus där?

Får jag tillträde till lounge med någon av sas MC / sas Amex? Eller behöver jag då betala? Tänker om något av korten ger några stycken lounge key.
Såg att Amex platinum och sas gold hade gratis.
Har jag även tillgång till lounger via skyteam i andra länder?

Varken SAS MC eller Amex Premium/Elite ger access till lounger/fast track etc.
Har du tänkt åka mycket annars i eco? Annars är ju oftast meningen med korten att åka long haul i business och då har du dessa förmåner redan inkluderat. Sen kan man skaffa Platinum ändå av andra anledningar.

Varken SAS MC eller Amex Premium/Elite ger access till lounger/fast track etc.
Har du tänkt åka mycket annars i eco? Annars är ju oftast meningen med korten att åka long haul i business och då har du dessa förmåner redan inkluderat. Sen kan man skaffa Platinum ändå av andra anledningar.
Jag tänkte sikta på att spara poängen och åka business 1gång per år med 2-4-1, sedan åka eco 1-2gånger årligen för att mer ta mig från a till b. Vid dessa eco hade det varit trevligt med lounge då allt är så överprisat i mat och dryck.

Kan du och vill utnyttja alla andra förmåner (hotellstatus, hyrbilsstatus, dining by Amex, Pontus etc) med Platinum så kan man ju räkna hem det. Men annars är det nog mer ekonomiskt att köpa till lounge vid de tillfällena.

Själv har jag Plat mest för hotell, hyrbil och dining by Amex.

Kan du och vill utnyttja alla andra förmåner (hotellstatus, hyrbilsstatus, dining by Amex, Pontus etc) med Platinum så kan man ju räkna hem det. Men annars är det nog mer ekonomiskt att köpa till lounge vid de tillfällena.

Själv har jag Plat mest för hotell, hyrbil och dining by Amex.
Kanon tack då vet jag att det åtminstone går att betala för lounge.

Jo precis dessa förmåner är absolut något jag kommer att titta på längre fram.

Yes, fram till 14/12. 60k får ju ändå ses som bra, är väl nya ”kampanj”-nivån. Premium ger 20k så skulle rekommendera Elite första året i alla fall.

20k för Premium? Vart finns det? På Amexsidan står det att man endast får 5000 i poäng i välkomstbonus? Eller missförstår jag något?
Jag tänkte skaffa Amex Premium. Har inte haft Amex tidigare.

Toppen