Senaste nytt

Jämförelse av kreditkort med Eurobonus

Hur ofta är det Kampanj på poäng med SAS Mastercard Premium. Samt hur långt tillbaka kan man gå med alla ens köp med GBIT?
Det är inga fasta kampanjer, de kommer då och då typ 2-4 ggr per år oftast.
Läs gärna curve tråden på forumet som tar upp allt relatera till Curve, tex hur Gbit fungerar.

@MrRob

Hur ofta är det Kampanj på poäng med SAS Mastercard Premium. Samt hur långt tillbaka kan man gå med alla ens köp med GBIT?

Men använder jag bara SAS Mastercard Premium & GBIT i Curve och tjänar mer poäng som du säger då måste jag ändå ha JÄTTE mkt poäng för 2 personer jag och min fru tex. Tillskillnad från att ha 2-4-1. Eller menar du att jag skulle kunna lyckas få mer poäng med GBIT och Mastercard Premium än det jag lyckas utnyttja genom en 2-4-1 då man får färre poäng med Amex Premium?

Tre-fyra gånger per år skulle jag säga att det är kampanjhelger. För närvarande är det 90 dagar med GBiT.

.. och givetvis ska du försöka använda en 2-4-1 när du ska boka oavsett hur du tjänar in dina poäng. Men tar det dig fyra år att spara ihop poängen så finns det ju ingen jättefiness att ha tjänat in tre vouchers som du behöver vaska under de tre första åren och dessutom tjäna in färre poäng under dessa åren med ett Amex-kort.

Edit: För att du inte ska missförstå mig så menar jag att det är bäst att signa upp sig för ett Amex året innan eller innevarande år man tänkt resa. Gärna i samband med någon av deras värvningskampanjer.

@Jane Insane Visst när jag använder SAS mastercard genom curve så måste jag ändra på valutan på appen till landets valuta? Gör man det på både SAS kortet och Curve kortet eller är det SAS kortet på Curve appen man ändrar valutan till landets valuta?

Del 2. Så egentligen är skillnaden mellan Revolut på vardagar och SAS Mastercard genom Curve att man har ett Debit kort eller ett Kredit kort? :)

@Jane Insane Visst när jag använder SAS mastercard genom curve så måste jag ändra på valutan på appen till landets valuta? Gör man det på både SAS kortet och Curve kortet eller är det SAS kortet på Curve appen man ändrar valutan till landets valuta?

Du ändrar inte valuta någonstans utan betalar bara i den lokala valutan med ditt Curve-kort för att slippa avgifter på vardagar.

@MrRob
Nu är det så att jag redan har ett Amex Premium kort och ett extra kort. Så Något värvningskampanj kan jag ej få ta del av då jag redan har kortet.

Ska jag spärra/pausa/avsluta/bara ha det liggande tills vidare och använda mig av ett Swedbank Mastercard kort tills kampanjer kmr och då använda GBIT till Mastercard Premium ?

@MrRob
Nu är det så att jag redan har ett Amex Premium kort och ett extra kort. Så Något värvningskampanj kan jag ej få ta del av då jag redan har kortet.

Ska jag spärra/pausa/avsluta/bara ha det liggande tills vidare och använda mig av ett Swedbank Mastercard kort tills kampanjer kmr och då använda GBIT till Mastercard Premium ?

Du bör aldrig (någonsin) använda ditt Swedbankkort förutom passivt i Curve-appen för att dra nytta av GBiT med ditt SAS Mastercard. Om du sen väljer SAS MC Premium eller vanliga får du avgöra själv, personligen hade jag tveklöst uppgraderat för att dra nytta av uppgraderingsbonusen + den högre poängintjäningen.

Nu vet jag som sagt inte mycket om dina behov etc. men efter vad jag läser mellan raderna här i tråden hade jag sagt upp mitt Amex Premium om jag vore du. Men det är något du måste ta ställning till själv.

Landets valuta spelar inte in, det enda man måste se till är att det underliggande kortet i Curve är registrerat med rätt valuta. Ibland kan det bli fel när man lägger till ett nytt kort. Om Curve t.ex. tror att ditt SAS Mastercard är utställt i NOK, och du handlar i något EUR-land, så kommer det att ske TVÅ valutaväxlingar: Curve växlar EUR-NOK och debiterar det på ditt SAS Mastercard, och sedan kommer det kortet växla NOK-SEK.

Del 2. Så egentligen är skillnaden mellan Revolut på vardagar och SAS Mastercard genom Curve att man har ett Debit kort eller ett Kredit kort? :)

Man kan säga så. Med brasklappen att Revolut är ett debit-kort som man kan fylla på med ett kreditkort. Och att även Curve rent tekniskt är ett debitkort, i och med att Curve aldrig utställer någon kredit (det är bara det underliggande kortet som eventuellt gör det).

@palmen

Vad menar du ? Jag har aldrig fått ett kampanj mail trotts att jag har skrivit in på inställningar att jag vill få mail. Sen läste jag på forumet hur folk skriver det gäller bara premium kortet:

Denna kampanj är att du får dubbla poäng för transaktioner gjorda på ditt SAS Mastercard Premium 3-5 Juli 2020. Genom att använda GBIT så kan du då nyttja GBIT på helgen 3-5 juli och således även få dubbla poäng för dina gamla transaktioner, då dessa registeras som nya den dagen du gör GBIT.

Vi startar våren med en helt ny kortdesign för SAS EuroBonus Mastercard Premium. Det ska firas med en rejäl poängfest, som ger dig 3 x poängen på alla köp med kortet från 21 till 23 maj 2021.1 Du får upp till 75 Extrapoäng per 100 kr, normalt upp till 25.

@MrRob

Kampanjer med dubbla poäng finns ju endast på SAS Mastercard Premium kort. Har själv aldrig fått sånna mail annars.

Samt är nyfiken. Har någon testat och se om det faktiskt är så att man lyckas på 1 år tjäna mer poäng med SAS Mastercard + Curve tillskillnad med Amex Premium i praktiken. Eller talar ni utifrån den teoretiska möjliga uträkningen? Kan någon säga med erfarenhet att de 1 år använt Amex och SAS Mastercard med eller utan curve.

Samt sen testat 1 år med SAS Premium och curve?

Toppen