Budgetresenär
Medlem
Har de tagit bort sign-up bonusen från Travel Wallet? Jag vill minnas att jag skaffade Travel Wallet 2019 och fick 1500 Eurobonuspoäng och därefter sade jag upp kortet utan att ha använt det.
Det ger dig också tid att lära och göra de "misstag" som alla verkar göra
Ingen aning, du får läsa det finstilta själv om dessa kort. Jag tar alla mina köp av resor på Amex Platinum då det kortet har bäst reseförsärking för min del, om jag inte skulle haft det kortet skulle jag välja Amex Elite, har nog inte köpt en flygresa med ett icke amex senaste 5 åren då Amex för mig alltid haft en bättre reseförsäkring för vad jag behöver den till.Frågan är även om Försäkringarna vilket du kanske kan svara på. Vad är skillnaden på Amex Premium flygförsäkring till skillnad från SAS Eurobonus Mastercard Premiums? Är det en stor skillnad eller räcker den på SAS MCP?
Ställa dessa specifika frågor om Curve i tråden om Curve och inte i denna tråd. Det blir väldigt svårt att följa alla dina frågor då du frågor om 10 olika saker i en och samma tråd. Det är bättre om du tar specifika frågor i specifika trådar för att inte blanda in massa annat. Finns folk här inne som är guru på curve, de läser kanske inte denna tråd då den är ointressant för dom, enklare att få bra svar om du frågar på "rätt" ställe.Det jag är nyfiken på är GBIT CURVE & SAS MCP.
Måste erkänna att jag är imponerad av @palmen engagemang och undrar såklart vilken division man spelar i
Du kör väl cash is king och funderar på att spela korpen?Måste erkänna att jag är imponerad av [mention]palmen [/mention]engagemang och undrar såklart vilken division man spelar i![]()
Håller helt med här. Även om jag använt olika kreditkort med intjäning senaste tio åren så var det ändå som att gå från korpen till stora planen när jag började sätta mig in i korten på detta forumet för drygt tre månader sen. Har läst kopiöst med trådar och finstilta villkor för att försöka förstå hur de funkar och vad som kan funka för mig (och min fru).Det här tror jag är det bästa rådet, det finns nog ingen här som inte missförstått någon regel eller misslyckats med att få till vad man trodde skulle hända någon gång. Inget är så lärorikt som att faktiskt utnyttja korten med mindre belopp och se om man förstod rätt. Då övar man även in vanorna, och lär sig om sig själv och vad som passar, innan man försöker sig på att sätta upp någon femårsplan...