Canadien
Medlem
Unlimited, eftersom det bara är statuspoäng man får 4x av, och dessa går inte att använda till nåt annat än höja EB-status.Men, var det nån som hörde om den kampanjen kommer bli 'unlimited' eller 'limited'?
Unlimited, eftersom det bara är statuspoäng man får 4x av, och dessa går inte att använda till nåt annat än höja EB-status.Men, var det nån som hörde om den kampanjen kommer bli 'unlimited' eller 'limited'?
KorrektDum fråga kanske men om man är EBD redan, har en kvalperiod som går ut sista juni i år och därmed redan är förlängd ett år...inget att hämta på denna 4x-kampanj som jag förstår det?
Under april, maj och juni månad får du fyra gånger så många Statuspoäng och kvalificerande flygsträckor för alla flygningar med SAS eller Widerøe, oavsett när bokningen gjordes.
Gäller mig veterligen flighter som sas utför och inte codeshare.En fråga på 4x kampanjen. Det heter
Betyder "...flygningar med SAS..." alla flyg som har flygnummer SKxxx? Eller ska flyget utföras av SAS?
Säkert självklart för de flesta, men inte för mig som inte har krediterat till eurobonus på typ 10 år.
Jag är benägen att hålla med om att det märks en viss ljusning. Denna vecka har jag ringt tre samtal, och den stora förbättringen i mina empiriska studier är att agenterna inte säger nej till att söka ben för ben. Jag lyckades också lägga på ett matar-ben inom Europa på en long haul på första försöket utan knorr. Även om de (ännu) inte har samma konstruktiva tänk och kunskap som Tallinn, så kan de med lite guidning åstadkomma både det ena och det andra. Okej nu är tre samtal kanske lite få att luta sig mot. Men med det du skriver om de senaste veckornas kommentarer så ser vi ett trendbrott. Halleluja!Jag har funderat på det där och särskilt om du tittar på kommentarerna från senaste två veckor härinne så säger den empiriska bevisföringen att läget har blivit mycket bättre. I min världen pekar det på att SAS talar till stor del sanning, att inga regler ändrades. Däremot verkar det som att implementering av flytten, inklusive utbildning och kommunikation har varit, om jag är snäll, bristfällig. Det framgår relativt tydlig i diverse trådar att de agenter man möter på som har större erfarenhet har kunnat lösa detta direkt. De som har varit lite nyare i sin roll har implementerat någon form av "path of least resistance" när man har känt sig osäker. Det har drabbat kunderna.
I januari 2003 var jag med när två amerikanska IT-giganter som en del av integrationsarbete, flyttade all Nordisk call center verksamhet från flera utövare, till en helt ny affärspartner i mellan-Sverige. Från beslut till implementering hade denna nya partner 16 veckor inklusive jul/nyår. Det gick sådär.. Jag fick slänga min teflon-kavaj på våren efter några ganska elaka samtal jag fick ta hand om bland annat från VD på börsnoterade bolag. Det är alltid utmanande att flytta volymer som detta.
Så brukar det alltid vara, så det lär det vara nu också.Gäller mig veterligen flighter som sas utför och inte codeshare.
Man får åtminstone inte några legs på en Lufthansa flight med sk nummer. 0*4=0
Samma med poängen, inga extra poäng om du flyger Lufthansa med sas codeshare
För din info gick det också ut ett mejl till alla Eurobonusmedlemmar sen igår.Ja, de släppte ju det igår? För den bredare publiken så ska du nog inte ha några jätteförväntningar på att det går ut direkt.
Ja, jag vet. Har själv fått det, och även läst trådarna här på BCFör din info gick det också ut ett mejl till alla Eurobonusmedlemmar sen igår.