Senaste nytt

Invitation to SAS EuroBonus Live

Dum fråga kanske men om man är EBD redan, har en kvalperiod som går ut sista juni i år och därmed redan är förlängd ett år...inget att hämta på denna 4x-kampanj som jag förstår det?
 
En fråga på 4x kampanjen. Det heter
Under april, maj och juni månad får du fyra gånger så många Statuspoäng och kvalificerande flygsträckor för alla flygningar med SAS eller Widerøe, oavsett när bokningen gjordes.

Betyder "...flygningar med SAS..." alla flyg som har flygnummer SKxxx? Eller ska flyget utföras av SAS?
Säkert självklart för de flesta, men inte för mig som inte har krediterat till eurobonus på typ 10 år.
 
En fråga på 4x kampanjen. Det heter


Betyder "...flygningar med SAS..." alla flyg som har flygnummer SKxxx? Eller ska flyget utföras av SAS?
Säkert självklart för de flesta, men inte för mig som inte har krediterat till eurobonus på typ 10 år.
Gäller mig veterligen flighter som sas utför och inte codeshare.
Man får åtminstone inte några legs på en Lufthansa flight med sk nummer. 0*4=0
Samma med poängen, inga extra poäng om du flyger Lufthansa med sas codeshare
 
Jag har funderat på det där och särskilt om du tittar på kommentarerna från senaste två veckor härinne så säger den empiriska bevisföringen att läget har blivit mycket bättre. I min världen pekar det på att SAS talar till stor del sanning, att inga regler ändrades. Däremot verkar det som att implementering av flytten, inklusive utbildning och kommunikation har varit, om jag är snäll, bristfällig. Det framgår relativt tydlig i diverse trådar att de agenter man möter på som har större erfarenhet har kunnat lösa detta direkt. De som har varit lite nyare i sin roll har implementerat någon form av "path of least resistance" när man har känt sig osäker. Det har drabbat kunderna.

I januari 2003 var jag med när två amerikanska IT-giganter som en del av integrationsarbete, flyttade all Nordisk call center verksamhet från flera utövare, till en helt ny affärspartner i mellan-Sverige. Från beslut till implementering hade denna nya partner 16 veckor inklusive jul/nyår. Det gick sådär.. Jag fick slänga min teflon-kavaj på våren efter några ganska elaka samtal jag fick ta hand om bland annat från VD på börsnoterade bolag. Det är alltid utmanande att flytta volymer som detta.
Jag är benägen att hålla med om att det märks en viss ljusning. Denna vecka har jag ringt tre samtal, och den stora förbättringen i mina empiriska studier är att agenterna inte säger nej till att söka ben för ben. Jag lyckades också lägga på ett matar-ben inom Europa på en long haul på första försöket utan knorr. Även om de (ännu) inte har samma konstruktiva tänk och kunskap som Tallinn, så kan de med lite guidning åstadkomma både det ena och det andra. Okej nu är tre samtal kanske lite få att luta sig mot. Men med det du skriver om de senaste veckornas kommentarer så ser vi ett trendbrott. Halleluja!
 
Gäller mig veterligen flighter som sas utför och inte codeshare.
Man får åtminstone inte några legs på en Lufthansa flight med sk nummer. 0*4=0
Samma med poängen, inga extra poäng om du flyger Lufthansa med sas codeshare
Så brukar det alltid vara, så det lär det vara nu också.

Och innan någon frågar - ja det gäller på underleverantör som flyger för sas. Alltså de som rattar crj och atr i sas färger.
 
Måste säga att jag tycker att 4x kampanjen är smart gjord.

Att SAS har förnyat allas status har ju varit super-positivt för de med guld som ligger nära LTG. För mig med silver har det tyvärr inte på något sätt påverkat mig i positiv riktning mot eurobonus. Det har till och med känts som att jag vore dum om jag flyger/krediterar Eurobonus nu, eftersom nivåpoäng nollställts och jag trots mitt "silver" behövt börja från noll för att nå guld.

Det som gör denna kampanjen intressant är att jag faktiskt blir premierad att satsa på att uppgradera.



Lite snopet att tajmingen blev som den blev, hade mina två senaste mail kommit i en annan ordning hade jag redan varit bokad på SAS...

Skärmavbild 2021-03-12 kl. 18.24.38.png
 
Toppen