Bryant
Medlem
Det stämmer, jag flyger ex-CPH, så om SAS inte gör undantag för eventet jagar jag billigaste biljett för access.
Köp en full flex som är fullt återbetalningsbar...
Det stämmer, jag flyger ex-CPH, så om SAS inte gör undantag för eventet jagar jag billigaste biljett för access.
Eller eg. hur räknas reglerna?
Har du ett EuroBonus Guldkort eller Star Guldkort och bokat en dagsaktuell resa med SAS* eller en Star Alliance-partner har du tillgång till SAS Scandinavian Lounge och SAS Business Lounge samma dag som din avresa.
Jag har ju en dagsaktuell resa, dvs jag har ju åkt CPH-ARN den dagen.
Sen att jag kommer tillbaka samma dag och vill komma in igenpå en biljett där flyget redan lyft men det står det faktiskt inget om...
Alternativt får jag hitta en billig biljett enl tidigare post...
Om du har guldkort (dvs *G) så kommer du in i loungen. Oavsett vilket guldkort du har.
Nu har även jag bokat en circle trip. Blev till slut 10k poäng och 415kr för en awardbiljett i economy, på de flighter som tidigare talare nämnt. Fick prata med en jättetrevlig tjej uppe i Ö-vik så jag passade även på att berömma dem för deras arbete.
Mitt alternativ är att boka en CPH - AAL som kostar prick 100 USD så jag kan använda min voucherkänns ju lite onödigt att bränna på en enkel som inte används... Så jag hoppas man kan komma in ändå.
En förutsättning är ju så klart att alla kan komma in i respektive lounge oavsett biljettyp, men det borde vi väl kunna ordna med SAS - det är ju trots allt en speciell tilldragelse.
Är det någon som håller i kontakterna med SAS?
Om det kommer t ex 20 EBG/*G och ytterligare 20 pers utan status är det inget problem väl?
En förutsättning är ju så klart att alla kan komma in i respektive lounge oavsett biljettyp, men det borde vi väl kunna ordna med SAS - det är ju trots allt en speciell tilldragelse.
Är det någon som håller i kontakterna med SAS?