Senaste nytt

Invigningsresa till BusinessClass loungehörnor

Nu har även jag bokat GOT-ARN-OSL-CPH-GOT med tidigare angivna flightnummer. Först hittades inte några EUrobonusplatser på OSL-CPH vilket gjorde att det skulle kosta 20,000 poäng att åka GOT-ARN-OSL/CPH-GOT och en enkelresa med cash på det.

Men, efter en stunds kikande i systemen kunde dock Marie som jag pratade med hitta en bonusresa hela vägen och jag betalade således bara 10,000 poäng för alla 4 legs. Skatterna blev en krona mer än Johannes 463kr. :)

Man kan ju dock misstänka att Eurobonusplatserna kan tänkas börja ta slut.

Nu har även jag bokat GOT-ARN-OSL-CPH-GOT med tidigare angivna flightnummer. Först hittades inte några EUrobonusplatser på OSL-CPH vilket gjorde att det skulle kosta 20,000 poäng att åka GOT-ARN-OSL/CPH-GOT och en enkelresa med cash på det.

Men, efter en stunds kikande i systemen kunde dock Marie som jag pratade med hitta en bonusresa hela vägen och jag betalade således bara 10,000 poäng för alla 4 legs. Skatterna blev en krona mer än Johannes 463kr. :)

Man kan ju dock misstänka att Eurobonusplatserna kan tänkas börja ta slut.

För arn-osl-cph-arn finns det åtminstonde 9 bonusplatser man kan boka den dagen och med de flighter vi har tänkt, iaf om man tittar på alla sträckor var för sig, så det borde inte vara några problem en så länge. Det är möjligt att det är era anslutningar got-arn och cph-got som är problemet.

edit: SK140 och SK 446 har minst 9 platser för poäng i economy ledigt.

Det verkar som att det går att boka biljetter för bonuspoäng om det finns biljetter för pengar i de klasserna som är billigare än H. (om man inte använder funktionen för att boka med poäng + pengar som man kan göra på alla biljetter) Det finns nämligen biljetter till alla flyg utom ett till Luleå 20/1 och det fanns tidigare men nu finns det biljetter när man kan köpa biljetter i Q och W klasserna.

Dr. Miles kan säkert förklara bättre men detta är vad jag ser vid en första anblick :)

Det kan även vara som så att orsaken att de misslyckades första gången beror på att de har valt fel flygplats att åka tur och retur till för det hade han jag pratade med igår problem med, men konstaterade att det funkade med CPH och inte med OSL.

Last edited:
Har jag missat någon som bokat resan?

ex-CPH (anländer ARN 09:35)
Jumbooze

ex-GOT (anländer ARN 09:15)
Johannes
cantona
David

ex-ARN
bjornstrom (Björnström-status! Kan gästa obegränsat)
agehall
Stefan62
Dr. Miles
Roger J
Bryant
Traveller
Sunkan
mry (ex-LLA!!!)
Ulla
SeaPlanePilot
JonasC

Flyg:
Se Dr Miles sammanställning post #210

Om någon har ExpertFlyer (måste förnya min):
Kan ni inte ta skärmskott av bokade stolar/ seatmap i flygen i post #210
Och skicka som PM till mig så ska jag försöka kompilera var vi sitter :D
Vore roligt att se orangea pluppar på våra platser...

Såja, nu är även jag nbokad. Hamnade hos Eurobonus i CPH och hade ett långt och mycket
trevligt samtal förutom att jag fick min resa bokad. Fick även en rek om att äta på Mash..
Kunde glatt kontra med att det är vår plan. Pls sätt upp mig på listan ovan !

Toppen