Senaste nytt

Intressant serviceupplevelse med British Airways

Är du säker på att det är en kvadrat?
En kvadrat har definitionsmässigt fyra sidor som alla är lika långa.
Och skall sanningen fram så är det ju ganska svårt att få plats med något överhuvudtaget (som har en volym) i en kvadrat.

Det som sökes torde vara ett rätblock (och som regeln lyder, alla kuber är ett rätblock men alla rätblock är inte en kub).
 

fcx

Medlem
Och skall sanningen fram så är det ju ganska svårt att få plats med något överhuvudtaget (som har en volym) i en kvadrat.

Det som sökes torde vara ett rätblock (och som regeln lyder, alla kuber är ett rätblock men alla rätblock är inte en kub).

Nu har även den här tråden degenererat till prat i kvadrat, men det är ju å andra sidan många karaktärer på det här forumet som gillar att hålla låda.
 
Ska man vara helt korrekt är väl en rektangel med volym (fortfarande!) en kub eller ett rätblock.

Tänker nog fråga efter dagens rätblock framöver.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Tack @SK989 för bra svar! Det var nånstans där jag landade också. Lite intressant idag var också att samtliga representanter från BA (inklusive Menzies på Arlanda) vägrade tala om eller hade inte fått information om vad det inställda flyget berodde på.

En annan reflektion är att hur mycket en älskar att hata SAS har dem kommit ganska långt i att digitalisera och skapa smidiga flöden.

Tog nästan en timme på telefon med BA för att göra refund på utresan, något som SAS vanligtvis löser på fem minuter.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trekker

Medlem
Hur gick det med ersättningen? Gissar på att BA kommer hänvisa allt till att Heathrow bett dem att kapa antalet passagerare och därmed friskriver sig från allt. Själv orolig för min resa till Stockholm om en vecka som har BA ena vägen och SAS andra och jag måste åka inom vissa datum.
 
Toppen