Senaste nytt

Intressant serviceupplevelse med British Airways

Vi hade en intressant upplevelse med BA idag. Skulle flugit BA779 ARN-LHR 15.40 idag i Club Europe. Kände mig bara så less på SAS Plus och ville pröva något nytt.

BA ställde in flighten 07.15 samma dag. Omöjligt att komma fram till deras call center. Till och med meddelande om att ”just nu är det så många som ringer att vi inte hinner svara”.

Kom tillslut fram. BA vägrade boka om oss, efter snack med två olika agenter - trots att det fanns platser på båda eftermiddagsavgångarna med SAS. Föreslog utresa söndag kväll, efter planerad hemkomst…

Vi bokade på oss på SK1523 till den nätta summan av 4.300 kr per person.

Nu sitter vi, än en gång och äter kuben, pizza och dricker skräpvin över den engelska kanalen.

Vad säger den kollektiva kunskapen här. Vad är våra chanser att få BA att ersätta oss för SAS biljetterna? Det är ju en solklar EU261 kompensation. Kan vi få både kompensation och ersättning för SAS flyget?

Vi missar också vår tåganslutning från Paddington, men gissar att där går gränsen för BA att ersätta.

BAs handling på Arlanda var ett skämt. De hade ingen koll och delade ut ett brev med länkar till deras claimsidor.

SAS Connect levererade för övrigt en nästan fläckfri serviceupplevelse. Två pizzabitar i Plus.
Nått att minnas.
 

AABack2ARN

Medlem
Situationen på Arlanda lär inte ha blivit bättre av att även BA783 ställdes in idag (tillsammans med en massa andra flyg från Heathrow på grund av kapacitetsproblem).

Jag tror BA kommer slingra sig för både kompensation OCH ersättning för flyget så gör dig beredd på att slåss för saken.

Det verkar helt klart som att man skall undvika BA denna sommar.
 

SK989

Medlem
Vi hade en intressant upplevelse med BA idag. Skulle flugit BA779 ARN-LHR 15.40 idag i Club Europe. Kände mig bara så less på SAS Plus och ville pröva något nytt.

BA ställde in flighten 07.15 samma dag. Omöjligt att komma fram till deras call center. Till och med meddelande om att ”just nu är det så många som ringer att vi inte hinner svara”.

Kom tillslut fram. BA vägrade boka om oss, efter snack med två olika agenter - trots att det fanns platser på båda eftermiddagsavgångarna med SAS. Föreslog utresa söndag kväll, efter planerad hemkomst…

Vi bokade på oss på SK1523 till den nätta summan av 4.300 kr per person.

Nu sitter vi, än en gång och äter kuben, pizza och dricker skräpvin över den engelska kanalen.

Vad säger den kollektiva kunskapen här. Vad är våra chanser att få BA att ersätta oss för SAS biljetterna? Det är ju en solklar EU261 kompensation. Kan vi få både kompensation och ersättning för SAS flyget?

Vi missar också vår tåganslutning från Paddington, men gissar att där går gränsen för BA att ersätta.

BAs handling på Arlanda var ett skämt. De hade ingen koll och delade ut ett brev med länkar till deras claimsidor.

SAS Connect levererade för övrigt en nästan fläckfri serviceupplevelse. Två pizzabitar i Plus.
Nått att minnas.
Om inte BA kan bevisa att flyget ställdes in på grund av extraordinära omständigheter har ni rätt till 250 euro per person i kompensation. Eftersom BA inte bokade om er till ett alternativt flyg samma dag, trots att det var vad ni ville och det bevisligen fanns alternativ (med SAS) har ni rätt till återbetalning av flygbiljetterna med BA och att de ska betala mellanskillnaden for biljetterna med SAS, om de var dyrare. Detta gäller oavsett om flyget ställdes in på grund av extraordinära omständigheter eller inte.
 
Toppen