Senaste nytt

Intjäning av EuroBonuspoäng (Inom alla områden)!

Det är en rätt bra sammanfattning på ett väldigt bra grundpaket.
Flyger du så gör det med sas plus om det är ekonomiskt försvarbart, eller någon av alla deals som kommer med star alliance. Finns ju nu med TAP i Business till New York från Oslo för ca 11k som ger omkring 20k poäng också.

Är ni ute och spenderar tillsammans med andra, erbjud dig att betala och låt de swisha summan till dig.
Bästa tipset, och har man firmakort ska man verkligen tänka i dessa banor. Ta alla kollegors biljetter, hotellnätter och representationsmiddagar om du får. Svårt att hitta en 20k spend privat men har du några kollegor som inte samlar är det en fin inkomstkälla.

Lever fortfarande i drömmen om att kunna delbetala en firmabil med Amex.

Nu är det många som renoverar och fixar hemma så då kan jag "hjälpa till" med betalning vilket är tacksamt då det ofta drar iväg med just byggmaterial / prylar och flera butiker finns dessutom i Shoppen.

Bor du utomlands eller har du din adress permanent ändrad till en adress i utlandet? Tänker på hur du synkat CSN-inbetalningen till ett MC kort?
vi bor inte utomlands... just nu lånar jag en väns utlandsadress. än så länge har CSN inte sagt något, hoppas inte att dem kan driva det till att det skulle vara olagligt om det skulle granskas. det står ju inte att man måste vara folkbokförd på utlandsadressen...

Det är en rätt bra sammanfattning på ett väldigt bra grundpaket.
Flyger du så gör det med sas plus om det är ekonomiskt försvarbart, eller någon av alla deals som kommer med star alliance. Finns ju nu med TAP i Business till New York från Oslo för ca 11k som ger omkring 20k poäng också.

Är ni ute och spenderar tillsammans med andra, erbjud dig att betala och låt de swisha summan till dig.

det låter som en bra plan. just nu är det inte ekonomiskt försvarbart med sas plus pga permittering inom mitt yrke som lokförare, men ska absolut erbjuda mig betala andras notor när vi är ute, har inte ens tänkt på det. tack. man hoppas ju att restriktioner borde släppa snart med tanke på att alla ändå struntar i "rekommendationer" och reser :D

det låter som en bra plan. just nu är det inte ekonomiskt försvarbart med sas plus pga permittering inom mitt yrke som lokförare, men ska absolut erbjuda mig betala andras notor när vi är ute, har inte ens tänkt på det. tack. man hoppas ju att restriktioner borde släppa snart med tanke på att alla ändå struntar i "rekommendationer" och reser :D
SAS plus kan ibland vara riktigt billigt och inte mycket dyrare än go.
Bästa dealen jag hittat senaste åren var LA i plus för 5200 kronor. Den brukar dock oftast kosta runt 6000 på lite olika kampanjer.
För några år sedan var hemresan i plus från USA billigare än go, absolut inte vanligt men det förekommer, därav ska man alltid titta det priset också.

SAS plus kan ibland vara riktigt billigt och inte mycket dyrare än go.
Bästa dealen jag hittat senaste åren var LA i plus för 5200 kronor. Den brukar dock oftast kosta runt 6000 på lite olika kampanjer.
För några år sedan var hemresan i plus från USA billigare än go, absolut inte vanligt men det förekommer, därav ska man alltid titta det priset också.

det låter som att det finns bra klipp att göra. får hålla utkik för lite spontanresor. det borde kunna klämmas in en weekend även för två arbetsamma lokförare. men jag som inte bokar flyg mer än två gånger per år när vi åker iväg på längre semester genom andra bolag, har inte full koll på sas bokningssida. så här kommer en dum fråga: Amex premium erbjuder väl "åka sas plus men betala bara för sas go"? behöver man göra något själv under bokningsprocessen eller får man uppgraderingen automatiskt?

Amex premium erbjuder väl "åka sas plus men betala bara för sas go"?
Nej, det erbjuder verkligen inte Amex premium.

Du tänker troligtvis på SASEurobonus Mastercard Premium, som har ett erbjudande att när du bokar bonusresor, dvs betalar med dina bonuspoäng, så kan du, med rätt antal ackumulerade Eurobonuspoäng under den senaste 12 månadersperioden, få boka bonusresa i Plus eller Business men endast betala poängpriset för SAS Go. Men det gäller endast bonusresor, som du alltså inte får några poäng för.

Kort sagt - vill du få poäng på din flygresa, då måste du betala!

Nej, det erbjuder verkligen inte Amex premium.

Du tänker troligtvis på SASEurobonus Mastercard Premium, som har ett erbjudande att när du bokar bonusresor, dvs betalar med dina bonuspoäng, så kan du, med rätt antal ackumulerade Eurobonuspoäng under den senaste 12 månadersperioden, få boka bonusresa i Plus eller Business men endast betala poängpriset för SAS Go. Men det gäller endast bonusresor, som du alltså inte får några poäng för.

Kort sagt - vill du få poäng på din flygresa, då måste du betala!
tack för förtydligande. nu blir det att hålla utkik på kampanjer hos SAS.

Toppen