Senaste nytt

Intjäning av EuroBonuspoäng (Inom alla områden)!

Tonton

Medlem
På vissa nivåer är väl intjäningen via mastercardet begränsat?

ja, det har vi ju redan konstaterat? Även @PhNi tar ju upp det. Likväl som att visa kampanjer hos onlineshopping kan ge X antal maxpoäng ibland. Det är ingenting konstigt.

Men det finns ingen begränsning i hur mycket Eurobonuspoäng man kan tjäna enligt Eurobonus regler.
 

Berglund

Medlem
På vissa nivåer är väl intjäningen via mastercardet begränsat?
Det har jag aldrig motsagt eller påstått.

Frågan var om ”Eurobonus hade någon maxnivå för intjäning”. Någon sådan gräns för Eurobonusprogrammet finns inte.

Att däremot olika kampanjer och erbjudanden som ger poäng till Eurobonus i sig är begränsade till ”en per kund” eller liknande är en helt annan sak. Det är inte programmet i sin helhet, vilket frågan gällde.
 

Isaksson

Medlem
det var ett tag sedan någon skrev i tråden, jag fortsätter & hoppas att någon vill kännas vid och fortsatt ge nya tips på maxad intjäning & om någon har koll på bra kommande kampanjer? borde ju komma något trevligt efter denna långa lockdown gällande COVID-19.

min poängintjäning ser ut som följande:
1. Amex premium kort för alla köp. + tvillingkort till sambo
2. SAS MC Premium där Amex inte accepteras (pointsharing till sambo)
3. Curve GBIT & revolut för uttag utomlands (har också Forex MC för fria uttag utan valutapåslag, borde sägas upp pga kredit?)
* synkat kreditkorten till Apple, Spotify, storytel, CSN, specsavers, tradera (paypal) etc.
* använder shoppingportalen för erbjudanden om EB & allt som ändå ska inhandlas (ex gymgrossisten).
* betalar mobilräkningar för familjen hos Hi3G genom appen med kreditkort, använder ibland billhop vid fakturor på högre belopp
* andra tips? :- )
 

Doctor-X

Medlem
det var ett tag sedan någon skrev i tråden, jag fortsätter & hoppas att någon vill kännas vid och fortsatt ge nya tips på maxad intjäning & om någon har koll på bra kommande kampanjer? borde ju komma något trevligt efter denna långa lockdown gällande COVID-19.

min poängintjäning ser ut som följande:
1. Amex premium kort för alla köp. + tvillingkort till sambo
2. SAS MC Premium där Amex inte accepteras (pointsharing till sambo)
3. Curve GBIT & revolut för uttag utomlands (har också Forex MC för fria uttag utan valutapåslag, borde sägas upp pga kredit?)
* synkat kreditkorten till Apple, Spotify, storytel, CSN, specsavers, tradera (paypal) etc.
* använder shoppingportalen för erbjudanden om EB & allt som ändå ska inhandlas (ex gymgrossisten).
* betalar mobilräkningar för familjen hos Hi3G genom appen med kreditkort, använder ibland billhop vid fakturor på högre belopp
* andra tips? :- )

Bor du utomlands eller har du din adress permanent ändrad till en adress i utlandet? Tänker på hur du synkat CSN-inbetalningen till ett MC kort?
 

palmen

Moderator
det var ett tag sedan någon skrev i tråden, jag fortsätter & hoppas att någon vill kännas vid och fortsatt ge nya tips på maxad intjäning & om någon har koll på bra kommande kampanjer? borde ju komma något trevligt efter denna långa lockdown gällande COVID-19.

min poängintjäning ser ut som följande:
1. Amex premium kort för alla köp. + tvillingkort till sambo
2. SAS MC Premium där Amex inte accepteras (pointsharing till sambo)
3. Curve GBIT & revolut för uttag utomlands (har också Forex MC för fria uttag utan valutapåslag, borde sägas upp pga kredit?)
* synkat kreditkorten till Apple, Spotify, storytel, CSN, specsavers, tradera (paypal) etc.
* använder shoppingportalen för erbjudanden om EB & allt som ändå ska inhandlas (ex gymgrossisten).
* betalar mobilräkningar för familjen hos Hi3G genom appen med kreditkort, använder ibland billhop vid fakturor på högre belopp
* andra tips? :- )
Det är en rätt bra sammanfattning på ett väldigt bra grundpaket.
Flyger du så gör det med sas plus om det är ekonomiskt försvarbart, eller någon av alla deals som kommer med star alliance. Finns ju nu med TAP i Business till New York från Oslo för ca 11k som ger omkring 20k poäng också.

Är ni ute och spenderar tillsammans med andra, erbjud dig att betala och låt de swisha summan till dig.
 
Toppen