johhenrik
Medlem
Ang United:
Jag hade två PNRs på en resa med United och SAS. Jag flög på en PNR från SNA till SFO (UA), sen SFO-CPH-ARN (SK). Jag bad om hjälp i incheckningen och förklarade att jag hade köpt till resan till SNA senare, så därför stod jag där med två biljetter. Jag "missade" att tala om att SAS ej heller har möjlighet att ställa ut en biljett SNA-SFO-CPH idag (eller då iaf)... Det tog killen, som var manager där, säkert 20 minuter att checka in mitt baggage hela vägen hem samt uppdatera APIS etc. Baggaget kom fram som det skulle, dock var APIS fel, så när jag skulle boarda så tog det ytterligare 15 minuter i gaten innan de lyckades fixa det. Så var beredd på att det kan ta tid. Jag läste om detta på Flyer Talk att alla check-in agents är inte helt hemma i det "nya" systemet, så det kan ta lång tid att fixa. Det var dock aldrig en fråga om att han inte skulle göra det.
Jag hade två PNRs på en resa med United och SAS. Jag flög på en PNR från SNA till SFO (UA), sen SFO-CPH-ARN (SK). Jag bad om hjälp i incheckningen och förklarade att jag hade köpt till resan till SNA senare, så därför stod jag där med två biljetter. Jag "missade" att tala om att SAS ej heller har möjlighet att ställa ut en biljett SNA-SFO-CPH idag (eller då iaf)... Det tog killen, som var manager där, säkert 20 minuter att checka in mitt baggage hela vägen hem samt uppdatera APIS etc. Baggaget kom fram som det skulle, dock var APIS fel, så när jag skulle boarda så tog det ytterligare 15 minuter i gaten innan de lyckades fixa det. Så var beredd på att det kan ta tid. Jag läste om detta på Flyer Talk att alla check-in agents är inte helt hemma i det "nya" systemet, så det kan ta lång tid att fixa. Det var dock aldrig en fråga om att han inte skulle göra det.