Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Fikk 3-kategori oppgradering til Presidential Suite på IC Warszawa nå sist. Passet faktisk bra fordi det var en reise med mange møter, som jeg dermed kunne ha i suitens eget konferanserom. Suiten er på 175 m2. Samme design / feel som hotellet for øvrig, bare større. Mye større.

IC Warszawa er for øvrig blant de flinkeste i klassen mht. å ikke lage "fake" romkategorier. Enkelte IC-hoteller har dratt det altfor langt (Deluxe --> Deluxe partial parking lot view --> Deluxe full parking lot view) osv.

Last edited:
Fikk 3-kategori oppgradering til Presidential Suite på IC Warszawa nå sist. Passet faktisk bra fordi det var en reise med mange møter, som jeg dermed kunne ha i suitens eget konferanserom. Suiten er på 175 m2. Samme design / feel som hotellet for øvrig, bare større. Mye større.

IC Warszawa er for øvrig blant de flinkeste i klassen mht. å ikke lage "fake" romkategorier. Enkelte IC-hoteller har dratt det altfor langt (Deluxe --> Deluxe partial parking lot view --> Deluxe full parking lot view) osv.
Var tvungen att kolla T&C. Warszawa har ingen inventory på ambassador exclusion list. De flesta hotell har ju högsta kategorin sviter exkluderade. Intressant! Jag har själv "bara" testat deras Jr. Suite. De bjuder förvisso på en del kvadratmeter också, men inte så våldsamt som 175 :) Fick du någon uppfattning om det blev 3cat upgrade på grund av hög beläggning, eller om det var ren status recognition?

Bra med hotell som inte kör för mycket trixande med kategorier!

De har også noen Senior Suites, som er hakket større enn Junior Suite. Tror oppgraderingen var grunnet status + lang kundehistorikk ved akkurat dette hotellet.

De har også noen Senior Suites, som er hakket større enn Junior Suite. Tror oppgraderingen var grunnet status + lang kundehistorikk ved akkurat dette hotellet.
Nice! Har bokat Deluxe room i oktober. Får se vad som erbjuds. Kanske går att pricka in en >Jr. Suite om jag har tur. Har bara bott där en handfull gånger innan, så ingen större historik.

Det blev god utdelning på IC i Warszawa. Bokade som nämnt Deluxe room och fick uppgradering 2cat till Senior Suite. Som du nämnde, inga fake kategorier här. Nice! Senior Suite var precis lagom för en vuxen och ett barn... lol. Tillräckligt med kvadratmeter för att leka kurragömma med en 4åring... Fick inte användning för köket, men dock matsalsmöblemanget vid roomservice:)

Några bilder Senior Suite - Nowoczesny hotel w sercu miasta - Hotel InterContinental Warszawa Centrum för den intresserade läsaren.

Club loungen känns däremot lite sliten med blandad kvalitet på refreshments. För övrigt första gången de inte kunnat skaka fram havregryn i en IC clublounge, av de jag besökt. (Funderar på att ringa Aftonbladet :p). Helt ok service för övrigt dock.

Noob fråga/fundering...
Jag skaffade Ambassador status nu under hösten, tyckte late check-out och weekend vouchern var värt 200USD.
Jag visste redan när jag köpte det att jag skulle bo på ett hotell torsdag-lördag. Jag frågade hotellet i fråga och dom sa att vouchern går att använda för dom dagarna, inga problem svarar dom. Nu när jag ska åka så kan jag inte använda vouchern dom datumen jag kollar på, är första veckan i januari så jag tänkte att det är pga black-out datum under jul/nyår. (Spelar ingen roll i det här fallet för jag fick en sjyst Annual sale rate)

Nu håller jag på att planerar lite inför våren men får inte fram något hotell på något datum som jag kan använda vouchern :
"The Ambassador Complimentary Weekend Night rate is not available. However, you may still book a room for the selected date(s)."
Det här måste vara fel tänkte jag, och så verkar det vara. Om jag söker med check-in någon dag förutom fredag så kan jag inte använda vouchern men om jag söker från fredag så är det inga konstigheter.

Så frågorna är:
- För att använda vouchern måste jag ha check-in på en fredag?
- Ska jag för stays t.ex. torsdag-söndag fråga hotellet direkt om de kan applicera vouchern för att kunna boka?
Jag har nu sökt på InterContinental Ana The Strings Tokyo, Tokyo, Japan.
12(fredag)-22(måndag) april 2019 kan jag boka med voucher.
18(torsdag)-22(måndag) april 2019 kan jag inte boka med voucher

Extra fråga: Vilket Intercontinental är bäst i Tokyo ? :) Jag vill gärna ha access till en sjysst lounge

Noob fråga/fundering...
Jag skaffade Ambassador status nu under hösten, tyckte late check-out och weekend vouchern var värt 200USD.
Jag visste redan när jag köpte det att jag skulle bo på ett hotell torsdag-lördag. Jag frågade hotellet i fråga och dom sa att vouchern går att använda för dom dagarna, inga problem svarar dom. Nu när jag ska åka så kan jag inte använda vouchern dom datumen jag kollar på, är första veckan i januari så jag tänkte att det är pga black-out datum under jul/nyår. (Spelar ingen roll i det här fallet för jag fick en sjyst Annual sale rate)

Nu håller jag på att planerar lite inför våren men får inte fram något hotell på något datum som jag kan använda vouchern :
"The Ambassador Complimentary Weekend Night rate is not available. However, you may still book a room for the selected date(s)."
Det här måste vara fel tänkte jag, och så verkar det vara. Om jag söker med check-in någon dag förutom fredag så kan jag inte använda vouchern men om jag söker från fredag så är det inga konstigheter.

Så frågorna är:
- För att använda vouchern måste jag ha check-in på en fredag?
- Ska jag för stays t.ex. torsdag-söndag fråga hotellet direkt om de kan applicera vouchern för att kunna boka?
Jag har nu sökt på InterContinental Ana The Strings Tokyo, Tokyo, Japan.
12(fredag)-22(måndag) april 2019 kan jag boka med voucher.
18(torsdag)-22(måndag) april 2019 kan jag inte boka med voucher

Extra fråga: Vilket Intercontinental är bäst i Tokyo ? :) Jag vill gärna ha access till en sjysst lounge
Dela upp bokningen i två. Du vill troligen inte ha "voucher rate" för övriga nätter, då denna allt som oftast är dyrare.

Dela upp bokningen i två. Du vill troligen inte ha "voucher rate" för övriga nätter, då denna allt som oftast är dyrare.

Okej, tack ! Det ska jag komma ihåg.

Brukar dom om man kommer med två efterföljande reservationer kunna "slå ihop" dom så man slipper byta rum? om jag bokat samma rumstyp då såklart

Okej, tack ! Det ska jag komma ihåg.

Brukar dom om man kommer med två efterföljande reservationer kunna "slå ihop" dom så man slipper byta rum? om jag bokat samma rumstyp då såklart
Det brukar inte vara något problem. Ligger ju dessutom i deras intresse mht städning osv. Jag har haft flera stays med multipla bokningar (både med och utan voucher) och det har aldrig varit ett problem. Du kan alltid skriva ett mail till hotellet och uppmärksamma dem på det i förväg för säkerhets skull.

Det brukar inte vara något problem. Ligger ju dessutom i deras intresse mht städning osv. Jag har haft flera stays med multipla bokningar (både med och utan voucher) och det har aldrig varit ett problem. Du kan alltid skriva ett mail till hotellet och uppmärksamma dem på det i förväg för säkerhets skull.

Det har du rätt i :)
Om man ska bo t.ex. Torsdag-Tisdag och vill använda poäng för en natt. Undra vad som är bäst, använda poäng för första natten eller sista. Jag tänker då på uppgradering av rummet. För poäng bokningar är väl inte godkända för en uppgradering?

Last edited:
Toppen