Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Jag lyckas inte se vilka options man kan välja vid enrollment (då jag redan är medlem). Finns det mer än ett val om du gör en provrullning? Det kan ju vara så att 10%-option bara finns vid förnyande av medlemskap. Vet ej om detta stämmer, men kunde inte hitta någon info efter snabb koll på ihg.com. Kanske någon annan som kan bekräfta. Annars är ju alternativet att spara poängen tills ett år senare...
Under "Explore many benefits" står det:
Earn & Redeem Rewards
  • Complimentary weekend night certificate **
  • Elite status in IHG® Rewards Club
  • Redeem points for rewards, including free nights
Så "Redeem points for rewards..." måste ju såklart betyda att jag får kickback. Undra vad agenten jag skrev med pratade om, eller om jag kanske formulerade mig dumt så han missförstod mig. Hur som så svarade jag han nu bara för att extra kolla.

Tack @Kris för snabba svar!
När jag blev amb första gången fick jag ingen kickback på Rewards första året. Det kom vid förnyandet 1år senare.

Så "Redeem points for rewards..." måste ju såklart betyda att jag får kickback.
Tror nog detta endast betyder att du kan använda dina poäng för att köpa övernattningar etc.

Jag tror tyvärr det bara är en "renewal option" och inte en "signup option" dvs ej nya medlemmar, jag tog den 200USD option när jag förlängde mitt medlemskap för jag tänker bränna min hög IHG poäng nästa år.
Låter rimligt. Så blir det en tvungen >=2 års-investering i Amb om man vill få denna feature.

Yes ni har rätt, det är först efter man förnyat medlemsskapet som man får kickback. Tack för svar !

I’d like to inform you that in the event that you enroll to the program, the 10% rebate is not yet applicable as it’s only available to members who renewed using $200.

Yes ni har rätt, det är först efter man förnyat medlemsskapet som man får kickback. Tack för svar !

I’d like to inform you that in the event that you enroll to the program, the 10% rebate is not yet applicable as it’s only available to members who renewed using $200.
Där satt den! Bara att hoppa in i ekorrhjulet så är du snart vid renewal ;)

Det är en bra poäng (no pun intended...)! Jag har dessutom upplevt att 10%-kickback varit väldigt frikostig på sistone. Sist fick jag dubbelt (~30k istället för 15k). Tidigare har det varit några tusen i "avrundning uppåt". Så länge det är på det håller är det ju ok... :) Det funkar ju dessutom ganska smidigt nu; kommer in automatiskt. Förra året fick jag påminna några gånger.
Fick just postat 10% kickback igen. Plikttroget efter 6v. Även denna gång fick jag dubbelt upp. Hade bokat tre nätter för 25k styck och fick en kickback på 15k. Frikostiga 10% :D

Funderar på om det är en Spire 100% bonus-glitch. Det står ju att man skall få 100% bonus på qualifying points som Spire. Men kickback är ju inte qualifying... Ännu en IT-glitch? Någon annan som har referensdata?

Fick just postat 10% kickback igen. Plikttroget efter 6v. Även denna gång fick jag dubbelt upp. Hade bokat tre nätter för 25k styck och fick en kickback på 15k. Frikostiga 10% :D

Funderar på om det är en Spire 100% bonus-glitch. Det står ju att man skall få 100% bonus på qualifying points som Spire. Men kickback är ju inte qualifying... Ännu en IT-glitch? Någon annan som har referensdata?
Man får kanske ta och testa göra en bokning för poäng för att se hur mycket kickback man får.
Så du har bara betalat 10k för hotellet efter kickbacken? 60% kickback är ju grymt bra :)

Korrekt. Bokade tre nätter a' 25k på totalt 75k. FIck 15k i kickback, vilket borde vara 7,5k.

Inget jag blir direkt upprörd över. De får gärna ge Spire-bonus på kickback också ;)
Jag återkommer längre fram om jag får Platinum bonus men mina bokningar är inte än på ett bra tag

Toppen