Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Jag skickade ett mail tillbaka till ambassador service och frågade om det verkligen stämmer att frukost inte är inkluderad. Frågade även om man skulle betala extra för refreshments i klubbsalongen osv. Mest för att det (enligt min mening) klargjorde att deras förra svar var konstigt (att viss service ingick i klubbsalongen men annan inte).

Fick just följande svar
"...we wish to confirm that booking a Club room will give you access to the club floor, with complimentary breakfast, snacks, drinks and afternoon tea at the club lounge."

Makes sense! Slutade med att jag fimpade Aten och drar till IC Istanbul istället (fördel med semesterresor där man inte är bunden till resemål :))

Känns lite som en scam att man kan boka club room med möjlighet att välja till (och betala extra för) frukost när det egentligen är inkluderat från start. Säkert någon som inte tänker på det... Katchiiing!

Upgraderad från billigaste rummet till Jr Suite på IC Berlin.
De säljer lounge access för 70€ per natt och då ingår spa och minibaren.
Jag har inte sett IC där man ger minibaren i samband med loungen
Frukost var fritt val i Lounge eller Stora salen, lunch och middag och drinkar bjöds i loungen

Upgraderad från billigaste rummet till Jr Suite på IC Berlin.
De säljer lounge access för 70€ per natt och då ingår spa och minibaren.
Jag har inte sett IC där man ger minibaren i samband med loungen
Frukost var fritt val i Lounge eller Stora salen, lunch och middag och drinkar bjöds i loungen
Som ambassador eller royal ambassador?
Jag fick precis, som ambassador, en kategori upp från billigaste. Dvs inte junior svit.

Som ambassador eller royal ambassador?
Jag fick precis, som ambassador, en kategori upp från billigaste. Dvs inte junior svit.
Som Amb inte RA men hotellet var fullt av fotbollsspelare kan h något med det att göra...
Mitt rum hette först Deluxe Room sen Jr Suite

Last edited:
Som Amb inte RA men hotellet var fullt av fotbollsspelare kan h något med det att göra...
Mitt rum hette först Deluxe Room sen Jr Suite
Ah.. Det var just ett deluxe room jag fick (eller faktiskt två, båda rum i min bokning blev uppade efter lite small talk vid incheckning). Bara att gratulera till dubbelbump. :)

IC Istanbul. Bokade club room. Uppgraderad till Jr. Svit. Tyvärr på 7e våningen (av 18), men det får man ta... (club rooms vån 14-18)
Vanlig setup med fruktfat, vatten och torra muffins. Utöver det en välkomstgåva som man fick välja genom att fylla i ett formulär:
* biz gåva
* gratis pressning av kostym
* någon form av sweets
* istanbul-souvenir
* 10% rabatt i hotellets spa

Valde biz-gåvan som var ett kostymfodral av modellen "lite bättre än den man för efter en kemtvätt".

Ett för övrigt ok hotell, men inte 100% up to date. Nice utsikt dock.

Har en fundering kring RA. Även då det inte finns något officiell krav för RA, så florerar det en skiss som ser ut såhäl:
  • 60 qualifying nights at any IHG properties
  • At least 20 of those qualifying nights at InterContinental properties
  • Those 20 nights must include at least three different InterContinental properties
Är det någon som vet vilken period IHG kikar på? "Vanliga" IHG-cykeln är ju kalenderår. I mitt fall är min Ambassador-cykel Okt-Sep (d.v.s. jag köpte medlemskap i oktober). Så i mitt fall, kan de tänkas kika på spend Jan-Dec eller Okt-Sep? Jag hade en hel del stays Okt-Dec förra året, så det vore ju nice om de kommer med in i bedömningen.

Har signat upp och gjort några IC bokningar framöver. Ska bli intressant och se vad det ger i payback.
Åtminstone några liter bubbelvatten och en påse frukt :)
Skämt å sido, min tolkning av förändringen är att det i alla fall inte blir signifikant sämre för "vanliga" Ambassadors. Troligen blir det färre RA's, men med det kommer det säkert bättre/mer konsekventa perks (glaset är halvfullt...;))

Toppen