Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Om man har några nätter per år på IC är ju 14.000 poäng (24k - 10k tillbaka) för Ambassador sjukt bra värde tycker jag. Kul att du fick nytt Platinum. Är ett flertal på FT som rapporterat att de också fått platinum igen när de förnyade Ambassador. Vet inte om det är IHG IT eller en bussig gest.

Bara promotionkoderna på den första bokningen förra året gav ju över 30000p så bra värde är ju det minsta man kan säga.

Sen att det bevisligen går att få fina svit uppgraderingar på enklaste point break nätterna är ju ytterligare fantastiskt.

Jag är priority club platinum och tänkte bo på ic i san fran från lör - mån. Är det värt att gå med i Amb? Kan jag utnyttja fri natt trotts att vi bor lör-mån och inte fre-sön?

Har för mig att jag läst att ic inte brukar bry sig om priority platinum.

Jag är priority club platinum och tänkte bo på ic i san fran från lör - mån. Är det värt att gå med i Amb? Kan jag utnyttja fri natt trotts att vi bor lör-mån och inte fre-sön?

Ang frinatt så är det fre-lör eller lör-sön, så ja. Dock ska man ha klart för sig att frinatten är en speciell rate, så det är inte direkt ovanligt att man kan boka en billigare rate över en helg och i praktiken betala mindre än vad en natt på Ambassador Weekend Rate skulle kosta, som ofta brukar ligga runt vanlig Best Flexible Rate.

Huruvida de bryr sig om IHG Platinum eller inte är lite olika från IC till IC skulle jag tro. De IC jag bodde på som vanlig Platinum brukade ge mig lite förmåner iaf, iform av sen utcheckning, uppgradering till bättre rum. Aldrig Club-access eller så, men många ggr fick jag Club room iaf, som ofta var bättre.

Mitt tips, om du absolut inte känner att du behöver den weekend vouchern innan är; Fråga vid inceckning vad du skulle få om du gick med i Amb-programmet där och då. Finns många som berättat de fått rätt bra uppgraderingar, troligen pga att personen får provision på försäljningen.

Om du bara ska bo de 2 nätterna är det inte värt det. Har du dock planer på att bo mer på IC inom det närmsta året så tycker jag det kan vara en bra deal. Som Platinum Ambassador har jag alltid fått uppgradering, oftast har det dock bara varit till "a room with a better view" när man bokat billigast möjliga rate.
Jag nyttjade min Ambassador frinatt på IC San Francisco och fick betala omkring 250$ istället för 250$+300$ som det egentligen skulle kostat att bo fredag-söndag. Med tanke på det så har jag sparat in själva kostnaden för Ambassador. Jag tror dock att du behöver ha den fysiska voucher som de skickar ut, osäker på om du hinner få den till på lördag (eller det kanske är längre fram i tiden du tänkt nyttja den?).
Jag köpte Ambassador när jag bodde första natten på IC så har ingen erfarenhet hur de behandlar en när man "bara" är IHG Platinum.

Vilket IC hotell hade du tänkt att bo på i San Francisco?

Har aldrig bott på IC med bara platinum.

Min erfarenhet är att det lönar sig att inte boka det absolut billigaste raten. Brukar boka ett eller två snäpp up i priskategori om det nu inte är ohemult dyrt och har ofta fått bra uppgraderingar från det och hamnat i stora sviter. Så när jag så småningom får en uppgradering till samma rum med en "view" så lär jag bli besviken. Jag har certifikat över som jag inte behöver omedelbart. Så jag kan tänka mig låna ut ett om du behöver och inte hinner få ditt.

Stort tack för svar!

Det jag tittat på ligger på Howard Street men jag har ingen aning så det var bara en tanke... Har aldrig varit i SF så jag försöker läsa på lite.

Ouch, såg nu att jag ramlat ner på clubnivå på IHG. Bodde med platinumstatus så sent som 6e januari :) Jag har varit extremt dålig på att underhålla och vara "aktiv" med hotelprogrammen så har ingen status kvar där. Med era svar och med tanke på att min status på IHG är borta så kan jag lika gärna titta på ett annat hotell. Har Gold hos Club Carlson och Diamond på Best Western kvar ;)

Stort tack för svar!

Det jag tittat på ligger på Howard Street men jag har ingen aning så det var bara en tanke... Har aldrig varit i SF så jag försöker läsa på lite.

Ouch, såg nu att jag ramlat ner på clubnivå på IHG. Bodde med platinumstatus så sent som 6e januari :) Jag har varit extremt dålig på att underhålla och vara "aktiv" med hotelprogrammen så har ingen status kvar där. Med era svar och med tanke på att min status på IHG är borta så kan jag lika gärna titta på ett annat hotell. Har Gold hos Club Carlson och Diamond på Best Western kvar ;)

Personligen gillar jag IC San Francisco (Howard Street) betydligt bättre än IC Mark Hopkins som ligger högst upp på kullen. Är betydligt fräschare och är relativt nytt. Får man ett bra rum med trevlig utsikt på Mark Hopkins är det dock grymt, senast fick jag 9e våningen med utsikt mot korsningen utanför hotellet med språvagnar mm som går förbi. Ljudisoleringen var inte den bästa direkt om man säger så.
Om du inte har någon status kvar kan det som sagt vara lönt att se sig om efter andra alternativ, om det inte är så att du kommer bo mycket på IC framöver så skulle jag i alla fall överväga att köpa ambassador statusen.

Har läst igenom hela tråden och det lutar åt ett köp av Ambassador för 200 USD inför en planerad bokning på IC Hua Hin senare i år. Jag har noll erfarenhet av detta program så ni måste hålla mig i handen lite nu.

Ska jag köpa detta i samband med hotellbokningen eller vänta med bokningen tills jag har blivit Ambassador?

Det skiljer väldig mycket mellan näst högsta och högsta rumskategorierna där den högsta är en sorts villa på 450 m2. Det är ju för bra för att vara sant (och det är det säkert också) om jag skulle boka näst högsta kategorin och få denna inom garantin för rumsuppgraderingen. Tror näst högsta kostar ca. 3-4000 SEK/natt och högsta ca. 15.000 SEK.

Det kommer fler frågor på detta, var så säker.

I början när jag var Ambassador brukade jag maila hotellen och fråga om deras upgrade policy för Ambassadors. Tror inte det var något hotell som inte svarade, så om jag var dig skulle jag maila dem och fråga hur deras upgrade policy är om du bokar rum X. Enligt Hua Hin-tråden på FT dock, så sägs detta:

Reserve -> Upgrade to

Grand Deluxe Room - > Premier Room
Premier Room -> Premier Pool Terrace
Premier Pool Terrace -> Deluxe Suite
Deluxe Suite -> Premier Suite
Premier Suite -> No upgrade

Det inlägget är från maj förra året.

Ok, stort tack för det, listan borde fortfarande vara aktuell! Det lutar det åt att boka Deluxe Suite och sedan kontakta dem.

Gällande Royal Ambassador, finns det fortfarande certifikat att köpa på eBay? Sökte där tidigare men hittade inget.

Toppen