Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Dagspris.
image.jpg

Om man bor massa på IC men inte nog för ett RA är det här ett klipp trots det saftiga priset.
Inte många kronor per natt om man bor 20-30 nätter per år.

Någon som har erfarenhet om hur Ambassador funkar på IC hotellen Venetian och PAlazzo i Las Vegas?
Funderar på att bo där i Mars i några dagar.

Inga riktiga IC, kallas för "Alliance Resorts", många hakar t.ex bara 2.000 poäng per vistelse, max $100 minibar för RA per vistelse mm

Helår ja, kalender nej.

Jo, IHG-programmet är på kalenderår, jan 1 - dec 31. Ambassador är från att du betalar och ett år framåt till sista i månaden eller om det är månaden efter typ. Royal Ambassador beräknas på ett år bakåt hela tiden, men alignas med ditt Ambassadormedlemskap tror jag.

https://www.ihg.com/hotels/us/en/customer-care/faq/program

IHG Gold: "...earn at least 20,000 Elite Qualifying points during a calendar year..."
IHG Platinum: "...earn at least 60,000 Elite Qualifying points during a calendar year..."

Hittar inget om Ambassador just nu, men jag tror det är som jag säger ovan iaf. :)

Edit: Duh! Inser detta är Ambassador-tråden, inte priority club (IHG Rewards numera)

Last edited:
Jag har statusmatchat mitt Hilton Gold till IHG Platinum Elite (otroligt bra att man kan göra detta :):)). Jag funderar på att bo på Intercontinental Bali Resort i 2-3 nätter i augusti (bröllopsresa). Är det värt att bli ambassador för dessa nätter tycker ni? Jag hade tänkt boka billigaste rummet och hoppas på en uppgradering till executive rum.

Jag kommer att skriva att det är bröllopsresa i bokningen, tror ni att det gör chansen till uppgradering till executive rum större? Eller är de bara trötta på alla nyförälskade par som åker till Bali?! ;)

Ett tips är FLyerTalks IHG-forum. Där kan du söka på ditt hotell och se vad andra fått tidigare.

InterContinental Hotels | IHG Rewards Club and Intercontinental Ambassador - FlyerTalk Forums

Gör en sökning på Bali och välj "Show posts" så kommer du ha MASSVIS med material att gå igenom.

Sen med lite tur finns det någon här som har varit där. Själv har jag inte det tyvärr. Vad gäller att skriva att det är bröllopsresa så tycker jag absolut du ska nämna det om det är så.

Toppen