Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Någon som har erfarenhet om hur Ambassador funkar på IC hotellen Venetian och PAlazzo i Las Vegas?
Funderar på att bo där i Mars i några dagar.

Loggade in på mitt konto för att kolla en sak och såg att jag blivit Royal Ambassador. Måste ju säga att jag ser fram emot mitt nästa IC-besök i Shanghai. Lite synd att det hände nu den 21 januari, efter jag precis haft 10 nätter på olika IC i Shanghai och inte har något nytt besök förrän i april. Känns ju nästan lite pirrigt att se vad det innebär för mig, med tanke på vilka bra uppgraderingar jag fått som vanlig Ambassador bara. ;)

Den du Concorde , jag behövde inte höra av mig till dem o be dem kolla mig manuellt som du tyckte jag skulle göra. :)

Någon som har erfarenhet om hur Ambassador funkar på IC hotellen Venetian och PAlazzo i Las Vegas?
Funderar på att bo där i Mars i några dagar.

Hade två rum i några dagar på Venetian som Ambassador/Platinum 2012. Jag har varit där utan status också, och det var ingen skillnad direkt, bara lite snabbare incheckning vid separat disk för Plat/Amb. Men överlag bra service, fixar det man behöver som shower, helikopter, restauranger etc. Jag gillar Venetian, har iofs bara bott på Mandalay, MGM och Flamingo också.

Hade två rum i några dagar på Venetian som Ambassador/Platinum 2012. Jag har varit där utan status också, och det var ingen skillnad direkt, bara lite snabbare incheckning vid separat disk för Plat/Amb. Men överlag bra service, fixar det man behöver som shower, helikopter, restauranger etc. Jag gillar Venetian, har iofs bara bott på Mandalay, MGM och Flamingo också.

Nu har jag bokat 3 nätter på Palazzo, hotellen började bli utsålda första veckan i mars så det var läge att slå till och boka fast nått som känndes ok. Tror att det blir bra.

61 qualified nights, varav 10 var reward (som ju räknas numera). Av dessa var väl c:a 35-40 på IC. Jag bodde på 4-5 olika IC. 35 av dessa IC-nätter var på club rate också, ifall det spelar roll eller inte vet jag inte dock.

Tack för svaret johhenrik!
Det var ju inte allt för blodiga krav för att kvala in som RA. Fantastiskt bra att reward nätter inkluderas i beräkningen. Hoppas du får riktigt många bra upgrades med din nya RA status. Jag tror du har rätt till dubbel upgrade. Som Platinum Ambassador har jag bara rätt till ett stegs upgrade.

Fast reward nätter räknas inte in för RA status, endast IHG Platinum.
Återigen visar detta RA kvalet är ett mysterium och IHG har ingen aning vad som sysslar med.
Jag hade över 50 betalande nätter varav 45IC i fem olika städer. Fick först nytt RA efter samtal med AMB CS....

Stort grattis Johhenrik! RA är vädligt bra. Mitt tredje år nu. Du lär få en referral voucher i ditt paket. Dom går för över 100USD på eBay.

Toppen