Senaste nytt

Inte slutföra Sas Bonusresa Palma-Stockholm-Helsingfors

Det är väl klart att man inte skall göra det? Jag trodde, och hoppades, att de allra flesta vill göra rätt för sig och betala för det man använder. Gör man inte det så brukar jag tänka att det är stöld. Men du verkar tänka att stora företag, som SAS och SkiStar, får räkna med detta, för det ”drabbar ju ingen fattig”.

På samma sätt får ju ICA skylla sig själva när någon stoppar ner en oxfilé i väskan utan att betala. Den ligger ju bara där, utan att vara inlåst. Och tänk vad dyrt det är med oxfilé för en barnfamilj…
Väldigt haltande jämförelse.

Hos Skistar har man betalat för en tjänst, en person skall kunna utnyttja liftarna. Det gör man också, en person åt gången.

Hos Ica han man inte betalat för nåt allra minst oxfile.

Sen har Skistar iof villkoret att kortet är personligt något som exvis inte SL har.

• Gilla
Reactions: Gus
DEt finnns väl 2 aspekter på detta.
1. Om det inte är olagligt och du är beredd att ta risken är väl beslutet upp till dig. Man skall nog inte förvänta sig sympati för sitt beslut från alla på ett forum
2. Varför diksutera/skryta/fråga om dessa tveksamheter i ett forum där man vet att , i detta fall, SAS läser. Kan alrig komma något positivt för oss resenärer från en sådan publik diskussion. Att sedan börja prata om att man också brutit mot AMEX regler visar enligt mig på lite dåligt omdöme.

Om du är beredd att ta risken och det inte är olagligt kör. Du kan dock inte förvänta dig att alla applåderar och ser det som smart. Att sedan skylta med det på ett forum där SAS/AMEX läser ....

Skojig tråd detta. Speciellt delen gällande moral, med tanke på att SAS systematiskt försöker undvika att betala ut ersättning vid glasklara fall av EU 261/2004 osv osv. Vart är moralen då?

Skojig tråd detta. Speciellt delen gällande moral, med tanke på att SAS systematiskt försöker undvika att betala ut ersättning vid glasklara fall av EU 261/2004 osv osv. Vart är moralen då?
Låt den utan synd...
Flisor och bjälkar i ögon..

Lättare att kritisera SAS om man inte själv håller på, no?

Moralen är ju upp till var och en så länge det inte är brottsligt. Att SAS gör "fel" skall väl inte påverka min egen moral egentligen. Min kommentar var mer att jag tycker det är olyckligt att diskutera det så öppet när vi vet att SAS och AMEX kollar här. Både för den som skrev om det blir konsekvenser men också för alla andra om man minskar vissa möljigheter.

Låt den utan synd...
Flisor och bjälkar i ögon..

Lättare att kritisera SAS om man inte själv håller på, no?
Håller med dig. Jag sysslar själv inte med sådant som TS, det skulle inte kännas bra. Men SAS borde också visa på hög moral, vilket de inte alltid gör, om de vill att deras kunder skall göra det. Annars blir det dubbelmoral...

Last edited:
Moralen är ju upp till var och en så länge det inte är brottsligt. Att SAS gör "fel" skall väl inte påverka min egen moral egentligen. Min kommentar var mer att jag tycker det är olyckligt att diskutera det så öppet när vi vet att SAS och AMEX kollar här. Både för den som skrev om det blir konsekvenser men också för alla andra om man minskar vissa möljigheter.
Något du är särskilt mer orolig för? Tror SAS/Amex inte är överdrivet intresserade av vad som diskuteras här på forumet. Visst dom kollar nog då och då och alla ev. större kryphål har dom redan järnkoll på. Anledningen till att dom inte ändar är är helt enkelt att trots kryphål gynnas dom av nya intäkter/medlemmar eller ofta som det är i större företag så har dom inte systemstöd för att hålla koll. Mitt byte från Blue till Elite blev nog en fin affär för dom ändå

Något du är särskilt mer orolig för? Tror SAS/Amex inte är överdrivet intresserade av vad som diskuteras här på forumet. Visst dom kollar nog då och då och alla ev. större kryphål har dom redan järnkoll på. Anledningen till att dom inte ändar är är helt enkelt att trots kryphål gynnas dom av nya intäkter/medlemmar eller ofta som det är i större företag så har dom inte systemstöd för att hålla koll. Mitt byte från Blue till Elite blev nog en fin affär för dom ändå
Jodå, nog läser de här och andra forum och stänger "features" till och från. Har hänt massor av gånger genom åren.

Det är väldigt många på olika avdelningar på sas som är inne och läser. Och för någon dag sedan kom en person från ett annat företag in och började skriva då det skapades en tråd om deras produkter.

Tidigare kunde man tex värva sig själv på amex, många som skrev om och sen låstes det.
Nyttjande av Curve GBIT stängdes ner för ett tag sedan.
Listan kan göras lång över saker som stängts till genom åren.

Du ska inte underskatta vad företag gör med info de hittar här och på andra ställen.

Toppen