Jannes
Medlem
Förstår jag detta rätt, vouchern man får ger tillgång till WiFi på alla LH-flyg i ett år? Eller är det en voucher som kan användas en gång inom ett år?På LH och Swiss i First får man ju en voucher som är giltig ett år.
Förstår jag detta rätt, vouchern man får ger tillgång till WiFi på alla LH-flyg i ett år? Eller är det en voucher som kan användas en gång inom ett år?På LH och Swiss i First får man ju en voucher som är giltig ett år.
Det är tråkigt men egentligen begripligt tycker jag. Hela marknaden har gått mot att man *inte* ska ha den typen av enkla biljetter där saker ingår, utan att allt ska vara addons, antingen individuellt eller på olika nivåer. Så sas följer väl bara efter i spåren....Ja, hur man lyckades paja ett så enkelt koncept är obegripligt.
Det var ju just det man hade. En biljettyp där "ingenting" ingår, utan allt är valbara tillval, och en där allt ingår.Det är tråkigt men egentligen begripligt tycker jag. Hela marknaden har gått mot att man *inte* ska ha den typen av enkla biljetter där saker ingår, utan att allt ska vara addons, antingen individuellt eller på olika nivåer. Så sas följer väl bara efter i spåren....
Du glömde att skriva "mat"Nej, när nu wi-fi försvinner är det inte så mycket kvar av plusförmånerna. Tredjepartsloungerna försvann, fast track försvann på många flygplatser, den extra resväskan försvann och nu wi-fi. Inte så mycket kvar, förutom maten på europalinjerna.
Håller med om att det blir påfrestande att behöva fatta tiotals små "beslut" varje gång man skall boka en flygresa. Lite som Ryanair
Nja, det är ju en sammanhållen biljett per rikting (och ibland en per ToR). Tittar man i bokningsflödet och i fare rules så är det tydligt att exempelvis ARN-CPH-LAX bokas som en enda genomgående "businessbiljett". Det ser man också genom exempelvis bagagereglerna, där man då har businessbagagekvoten på ARN-CPH, även om man åker i plus-kabinen.På frågan om anslutningsflyg är det nog enkelt - du reser inte alls på en Businessbiljett där, eftersom det inte finns, utan på en plusbiljett.
Uppgraderingen är en intressantare fråga. Och eftersom det är sas kanske de kan få det till att bli olika beroende på om det är plusgrade, uppgradering på flygplatsen eller opup.