Senaste nytt

Inte längre fri wifi när man reser i SAS plus

Har SAS lyckats med att vara begripliga och konsekventa? ;)
WIFI UTAN AVGIFT INGÅR
  • När du reser på en SAS Business-biljett.
  • Som en nivåförmån för EuroBonus Diamant- och Guld-medlemmar som reser i SAS Go.
Det ser alltså ut som att om man reser i Plus ingår wifi varken i biljetten eller som statusförmån!

Välj SAS Plus för bättre komfort och service. ...
EUROPA OCH SKANDINAVIEN
...
  • WiFi utan avgift (tillgängligt på de flesta flygningar
Så här står det att wifi fortfarande ingår i Plus.

Har det här varit på G en längre tid? Jag bokade Plus ToR Chicago i början av mars (för resa hösten 23) och räknade med gratis tillgång till wifi….
Vet inte. Helt nytt tills imorse när jag såg inlägget hos Finalcall.travel’s hemsida. Mycket märkligt att det tas bort, och redan från idag. Kommer troligen bli en hel del claims pga detta. Redan bokade resor bör få fri wifi, då detta har inte stått någonstans, vad jag vet.

Hmm ja - jeg var med British Airways til Washington Dulles i Club World og tænkte præcist at der havde SAS alligevel en fordel i deres ret generøse tilgang til at inkludere wifi. Man får det selvfølgelig stadig med status - men det var en fin lille "extra" at have i SAS Plus i Europa hvor jeg faktisk syntes det fungerer ganske godt. Det har de så fjernet nu, og jeg vil aldrig betale for det på de korte flyvninger i Europa. Oversøisk syntes jeg ærligt talt det har været for langsomt og ustabilt de gange jeg har prøvet (både med SAS, men også med andre), men måske er det bedre på A321 flyene.

Ellers nyder jeg nu også det at være offline i luften.

Är detta egentligen bekräftat officiellt? Går jag t ex in på sas.no kommer detta upp direkt på framsidan med + infon.=

7186B5F6-6856-423A-B365-6D965506E11E.jpeg

Relativt ofta SAS glömmer ta med info, förra tillfället glömde de nämna drycker i + på svenska sidan men inte på de danska och norska sidorna.

Från och med den 24 april 2023 tar SAS bort gratis wifi när man reser i SAS Plus.

Om du har Guld-, Diamant- eller Pandion-status i EuroBonus kommer du inte att uppleva några förändringar, eftersom dessa statusnivåer kommer att fortsätta att ge fri tillgång.

Inlägg i diskussionen 'SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!' https://www.businessclass.com/forum/threads/sas-det-här-gjorde-ni-inte-så-bra.6002/post-1033041

Diskussionen finns även här..

Det är ju tråkigt att förmåner försvinner, men jag undrar hur stor saknaden kommer att vara.

Jag har själv nyttjat det i jobbet en enda gång. Då deltog jag i ett TEAMS möte (eller om det var Skype) mellan HKG och ARN. Jag kunde själv inte prata med hänsyn till resenärerna runt omkring men i övrigt så fungerade det fantastiskt bra. Trots detta så har det varit den 1a och enda gången. Jag brukar alltid ladda ner epost innan boarding och skickar epost efter ankomst. Gammal vana kanske men också ganska skönt att inte hela tiden vara tillgänglig.

Privat så använder jag WIFI mest för att chatta med familjen, kolla BC (jo, jag skiljer på BC och familj) och kolla sportresultat. Detta gör jag på telefonen.
Så, egentligen är det kanske inte supernödvändigt med WIFI ombord.

Det kan ju inte ge mycket extra intäkter eftersom det är så få flighter som har Wi-Fi? Åkte nyss min standardrutt LHR-ARN med ännu en Wi-Fi-befriad nylevererad A320neo, SK1524/SI-EIY. Skulle säga att det bara är ca 1 av 10 flighter på den rutten under senaste året där jag har haft Wi-Fi, men jag har inte fört bok, så kanske lurar minnet mig.

Det slår mig att de tidigare brukade säga "tyvärr finns det ingen Wi-Fi på denna flight" men att jag inte hört det meddelandet på ett tag. Det blir väl pinsamt att säga det på varenda flight.
Det funkar ju ändå aldrig.

Just London trafikeras nästan 100% av SAS Connect. Alla nya A320Neo senaste tiden har gått till Connect och WiFi efterinstalleras normalt på SAS maskinerna. Dock är installationen stoppad pga ekonomiska situationen - därav många av dina flyg som inte erbjuder tjänsten. Av någon anledning verkar WiFi inte heller var tillgängligt på övriga Connect maskiner.

De flesta av SAS Scandinavia maskinerna har dock WiFi och har fungerat på mina senaste flighter :)

Låt oss hoppas att den ekonomiska situationen blir bättre så att man kan återuppta installationerna igen :)

Toppen