Senaste nytt

Inte längre fri wifi när man reser i SAS plus

Scanwing

Medlem

Känns väldigt snålt. Tur man har Guld men likväl en devalvering av Plus återigen
 

Hachans

Medlem

Känns väldigt snålt. Tur man har Guld men likväl en devalvering av Plus återigen

Har ju absolut noll betydelse när det ändå oftast är avstängt (annat än när personalen behöver det) eller det används flygplan utan Wi-Fi.

Men ja. Besparingsskäl garanterat.
 

Tomas E

Medlem

Känns väldigt snålt. Tur man har Guld men likväl en devalvering av Plus återigen
Har ju absolut noll betydelse när det ändå oftast är avstängt (annat än när personalen behöver det) eller det används flygplan utan Wi-Fi.

Men ja. Besparingsskäl garanterat.
Det kan ju inte ge mycket extra intäkter eftersom det är så få flighter som har Wi-Fi? Åkte nyss min standardrutt LHR-ARN med ännu en Wi-Fi-befriad nylevererad A320neo, SK1524/SI-EIY. Skulle säga att det bara är ca 1 av 10 flighter på den rutten under senaste året där jag har haft Wi-Fi, men jag har inte fört bok, så kanske lurar minnet mig.

Det slår mig att de tidigare brukade säga "tyvärr finns det ingen Wi-Fi på denna flight" men att jag inte hört det meddelandet på ett tag. Det blir väl pinsamt att säga det på varenda flight.
 
Från och med den 24 april 2023 tar SAS bort gratis wifi när man reser i SAS Plus.

Om du har Guld-, Diamant- eller Pandion-status i EuroBonus kommer du inte att uppleva några förändringar, eftersom dessa statusnivåer kommer att fortsätta att ge fri tillgång.
Förvisso verkar fler flyg utan wifi än med flyga omkring, men vad är mervärdet med plus intra-Europa? Att du kan få saker från vagnen? Tja, med mellanskillnaden mellan go och plus kan man nog köpa det jag annars hade "fått" och ändå ha pengar över.
 

Mr Basic

Medlem
Förvisso verkar fler flyg utan wifi än med flyga omkring, men vad är mervärdet med plus intra-Europa? Att du kan få saker från vagnen? Tja, med mellanskillnaden mellan go och plus kan man nog köpa det jag annars hade "fått" och ändå ha pengar över.
Ja, de gör verkligen allt de kan för att ta bort incitamenten att välja SAS Plus. När jag flög hem från Miami ingick endast Gott & Blandat eller Cashewnötter, ville jag ha en Marabou till kaffet fick jag betala. Kanske är Ankos plan, bara eko kvar på short- och medium haul (som Avianca)?
 
Toppen