Senaste nytt

Inställt flyg till Casablanca, ombokad 2 dygn, vilka rättigheter har jag?

pep

Medlem
Det kan ju uppenbarligen inte stämma. Hur kunde Turkish Airlines boka om mig vintern 2012? I maj ändrade Royal Air Maroc avgångstiden med några timmar, hur var det möjligt? Om jag hade accepterat Royal Air Marocs erbjudande om att flyga ifrån Stockholm istället, hur skulle de då lösa det? Det finns för mycket som talar emot det. Jag tror att den enkla förklaringen är att de försöker slingra sig genom att skylla på att de inte kan ändra det.
Du har ret: Flyselskaberne kan ændre hvis de vil, men de må ikke iflg. aftale med OTA. Alligevel gør de det fra tid til tid, eksempelvis er jeg nyligt blevet ombooket på Emirates udenom OTA, hvor billetten var købt. Men det krævede en afgørelse fra country superviser. Efter at rejsen er påbegyndt kan man uden problemer som regel ændre direkte hos flyselskabet (e.g. Gulf Air og Thai). Det er ofte gratis eller langt billigere end at gå tilbage til din OTA
 
Kan uppdatera hur det har gått så här långt. Efter mycket påtryckningar och hot om anmälningar till ARN och polisen samt att jag skulle skriva negativt om resebyrån på diverse webbsidor så fick jag återbetalningen av resebyrån den 16:e februari, alltså ca 5 månader efter ursprunglig utresa. Jag har sedan dess informerat Royal Air Maroc om (EG) 261/2004, men de verkar inte bry sig så nu är det dags att anmäla till danska transportstyrelsen. Är det någon som kan extrahera adressen till Royal Air Maroc ifrån den här footern:
Footer.png
 
Kan adressen verkligen vara så här (jag tycker den ser konstig ut med alla nummer):

S.A. au capital de 3.628.127.000 DH
Siege Social
Aeroport Casa Anfa
Casablanca
Maroc

Dessutom anger google maps att Aeroport Casa Anfa är permanent stängd, men det är klart, flygbolagen kan ju fortfarande ha kvar kontor där...
 

Nemo

Medlem
Kan adressen verkligen vara så här (jag tycker den ser konstig ut med alla nummer):

S.A. au capital de 3.628.127.000 DH
Siege Social
Aeroport Casa Anfa
Casablanca
Maroc

Dessutom anger google maps att Aeroport Casa Anfa är permanent stängd, men det är klart, flygbolagen kan ju fortfarande ha kvar kontor där...
Om jag får gissa så är adressen
Royal Air Maroc
Aeroport Casa Anfa
Casablanca
Maroc

Siffrorna kan vara något skattenummer (SA = société anonyme, en sorts aktiebolag) och Siege Social är väl "postadress". Någon fransktalande får rätta mig om jag har fel.
 

Agö

Medlem
Om jag får gissa så är adressen
Royal Air Maroc
Aeroport Casa Anfa
Casablanca
Maroc

Siffrorna kan vara något skattenummer (SA = société anonyme, en sorts aktiebolag) och Siege Social är väl "postadress". Någon fransktalande får rätta mig om jag har fel.
Siège social översätts nog på juristiska till "säte". Antagandet kring adressen är nog helt korrekt.
 
Den 28:e september fick jag svar ifrån Danska Transportstyrelsen. Royal Air Maroc har dock inte hört av sig.

Complaint against Royal Air Maroc for an infringement of Regulation (EC) No 261/2004 of 11 February 2004 regarding passenger rights – Enforcement order concerning payment of compensation.
Budgetresenär has complained to the Danish Transport and Construction Agency on 18-05-2015 regarding an infringement of Regulation (EC) 261/2004 in connection with a cancellation.

It appears from the documentation that Budgetresenär was going to fly with Royal Air Maroc, AT223 on 19-09-2014 from Copenhagen to Casablanca. The flight, however, was cancelled, On this basis, he wishes to receive compensation.

As the parties are unable to resolve the dispute, the Danish Transport and Con-struction Agency has been asked to evaluate whether there are grounds for compensation.

In connection with the complaint, the Danish Transport and Construction Agency, has asked Royal Air Maroc for comments and relevant documentation in connection with the circumstances for the cancellation in e-mail of 22-05-2015 and 07-07-2015. Royal Air Maroc has, however, never reacted to any of these approaches.

The Danish Transport and Construction Agency states the following:

According to Regulation (EC) 261/2004 the operating carrier shall in case of long delays, cancellations or denied boarding offer the passengers amongst other things:
  • Compensation, if certain conditions are met cf. Article 5,(3), cf. Article 7

Regarding compensation
It appears from Regulation (EC) 261/2004 Article 5 (3) that the operating carrier is not obliged to pay compensation, if the operating carrier can prove that the cancellation was caused by extraordinary circumstances, which could not have been avoided, even if all reasonable measures had been taken.

As mentioned, Royal Air Maroc has never reacted to any of our approaches and therefore not proven that the cancellation was caused by extraordinary circumstances, which could not have been avoided, even if all reasonable measures had been taken.

On this basis, the Danish Transport and Construction Agency finds that Budgetresenär is entitled to receive compensation.

As the flight in question was between 1500 and 3500 km, Budgetresenär is entitled to a compensation of EUR 400.

The Danish Transport and Construction Agency therefore requests that Royal Air Maroc compensate in the amount of EUR 400.

This decision is final and cannot be appealed to any other government authority. If the parties involved disagree with the decision, the case may be brought before the civilian courts.

Royal Air Maroc shall, within 4 weeks from today, compensate the passengers cf. Government order. no. 1549 of December 13, 2013, § 3, section. 2.

If Budgetresenär have not received compensation from the airline within 4 weeks from today, the Danish Transport and Construction Agency can be informed hereof. It may then be expected, that the Danish Transport and Construction Agency will bring the case before the Prosecution, with the request of a fine to be imposed on Royal Air Maroc for lack of observance of the decision of the Danish Transport and Construction Agency.

Best regards
XXXXXXXXXXX, legal advisor
Centre for Transport Markets
 

pep

Medlem
Stort til lykke. Og tak for at gøre os opmærksomme på Danske Transportsstyrelsen, der tager tilsyneladende deres arbejde meget seriøst og har grebet det klogt an og taler et klart sprog!
 
Toppen