Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

bnr

Medlem
Väcker liv i gammal tråd, SK1842 från Rom till Arlanda 10/4 verkar inte gå att boka längre, vi kan inte heller ändra valda säten, kan någon se om den ställts in redan?
Hm, kommer hela vägen fram till betalning i bokningsflödet. Vad menar du med att den inte går att boka?
Alla klasser förutom de dyraste (E och C) ser dock ut att vara nollade.
 

palmen

Moderator
Väcker liv i gammal tråd, SK1842 från Rom till Arlanda 10/4 verkar inte gå att boka längre, vi kan inte heller ändra valda säten, kan någon se om den ställts in redan?

Vill försöka vara proaktiv och hitta andra alternativ, å andra sidan kan det vara bättre vänta ut och se om det inte händer nåt förrän inom fönstret de måste ordna en lösning?
10/4 är ju påsken, så det är ju fullt möjligt att planet faktistk är fullt sista dagen på ledigheten för många. Jag skulle inte dra några stora växlar på att SAS inte säljer biljetter till flighten. Självklart kan den ställas in, men den kan likväl också vara helt full.

Tittar man expertflyer så säljer SAS fortfarande C och E vilket är de högsta bokningsklasserna
1678275456848.png
 

ssh9721

Medlem
Hm, kommer hela vägen fram till betalning i bokningsflödet. Vad menar du med att den inte går att boka?
Alla klasser förutom de dyraste (E och C) ser dock ut att vara nollade.
Fick inte fram den alls när jag försökte, men det är ett gott tecken minst sagt. Drabbats tidigare år på liknande sätt, därför lite nojig. :)
 

ssh9721

Medlem
10/4 är ju påsken, så det är ju fullt möjligt att planet faktistk är fullt sista dagen på ledigheten för många. Jag skulle inte dra några stora växlar på att SAS inte säljer biljetter till flighten. Självklart kan den ställas in, men den kan likväl också vara helt full.

Tittar man expertflyer så säljer SAS fortfarande C och E vilket är de högsta bokningsklasserna
Visa bifogad bild 140151

Tack @palmen, dök inte alls upp för mig vid sökning, ser nu att det är avgångstid 21.15, på min bokning är dock avresan 11:45 och den finns inte kvar men ligger kvar i bokningen? Saknar även vilket bolag som utför den, så något känns inte rätt? Bild nedan från min bokning...

1678276868103.png
 

palmen

Moderator
Tack @palmen, dök inte alls upp för mig vid sökning, ser nu att det är avgångstid 21.15, på min bokning är dock avresan 11:45 och den finns inte kvar men ligger kvar i bokningen? Saknar även vilket bolag som utför den, så något känns inte rätt? Bild nedan från min bokning...

Visa bifogad bild 140152
Då kan du nog ställa in dig på att det blir ändrad tid för flyget med 99% säkerhet då detta är enda flighten som finns FCO-ARN den 10e juli.
SK682 via CPH och SK4714 via Oslo finns ju som alternativ mitt på dagen.
CPH flighten har en del paltserkvar i go och plus, så om du absolut vill åka på dagen skulle jag ringa SAS redan nu och fråga om du kan bli ombokad till den istället. Risk att kundtjänst dock inte ser något alls som ändrats och har noll koll på denna ändring.
 

Johan F

Medlem
Blandar vi inte olika datum nu? Den 10/4 (april) så ser det ut som det finns platser i både GO och Plus och planet går 21.15. Den 10/7 (juli) så går planet kl 11.45 och platser finns. Detta gäller revenue-biljetter, för award var det däremot skralt.
 

ssh9721

Medlem
Blandar vi inte olika datum nu? Den 10/4 (april) så ser det ut som det finns platser i både GO och Plus och planet går 21.15. Den 10/7 (juli) så går planet kl 11.45 och platser finns. Detta gäller revenue-biljetter, för award var det däremot skralt.
Eh helt rätt ser jag, men jag är rätt säker på vi inte bokade, tillbaka till SAS i telefon, och just nu ser jag dubbla bokningar...
 

AABack2ARN

Medlem
Saknar SAS några flyg just nu? Igår (30JUN) var det 6 SAS-avgångar inställda från Arlanda

1688215334203.png


Idag är det två (än så länge): Malaga och Thessaloniki. Eller är det störningar ute i Europa som göra att vissa flighter ställs in just nu?
 

Fredde18

Medlem
Verkar som att SK945 inte hade lust att åka till Chicago idag. LN-RKM var ute på bana 19 och vände.. hoppas det styr upp sig för jag och sonen sitter på den flighten i morgon. Har ingen lust med tidsförlust då vi i grunden bara gör ett 48h stopp i Chicago.
SAS verkar växlat maskin på rutten söndagar innan så vi får väl se…
 

011430121

Medlem
Saknar SAS några flyg just nu? Igår (30JUN) var det 6 SAS-avgångar inställda från Arlanda

Visa bifogad bild 143459

Idag är det två (än så länge): Malaga och Thessaloniki. Eller är det störningar ute i Europa som göra att vissa flighter ställs in just nu?
Jag trodde i min enfald att alla inställning skulle ha flugits av Smart Lynx men det visade sig att det endast var
SK579 och SK1809 som Smart Lynx skulle ha utfört.
Erkänner har ibland förutfattade tankar.
 
Toppen