Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

SK989

Medlem
SAS erbjöd i slutändan ombokning till SN från Bromma på eftermiddagen med ankomst till BRU kl. 15.25 eller SK1553 till AMS o sen tåg från Schipol till Bryssel, vilket med lite tur skulle innebära att jag var framme i centrala Bryssel strax efter kl. 12. Jag valde SK1553 o sitter nu på ett tåg som ska vara framme i centrala Bryssel strax efter kl. 13. Dvs. allt som allt en försening på ca två timmar - inte hela världen.
 

AABack2ARN

Medlem
Den vilda strejken verkar fortsätta hela söndagen. Läste hos BA att de bokar om till andra destinationer (Amsterdam och Paris) och uppenbarligen gör SAS samma sak. Någon som vet vad orsaken till strejken är?
 
Den vilda strejken verkar fortsätta hela söndagen. Läste hos BA att de bokar om till andra destinationer (Amsterdam och Paris) och uppenbarligen gör SAS samma sak. Någon som vet vad orsaken till strejken är?

Vad jag hört så är det frågor rörande ersättning för personal i samband med terrorattacken som skedde 2016 på flygplatsen
 
Last edited:

self

Medlem
Väldigt stökigt i Bryssel den här helgen pga. strejken. Jag fick ombokningar (tack o lov för diamantsupporten som fixar dem direkt om man ringer) men min planerade långhelg krympte till flyga ner-sova-springa marathon-flyga hem. Tur att inte alla Star Alliance-bolag anlitar samma markserviceföretag! Lufthansa och Brussels funkade (ganska) klockrent.
 

LPC123

Medlem
Har någon fått ersättning enl EU 261 för inställda flyg från Bryssel denna helgen? Det är ju strejk så jag vet inte om det är värt att skicka in?
 

self

Medlem
Jag har försökt läsa på... om man väljer att inte resa pga av inställt flyg/ombokning till alldeles för sent flyg kan man nog claima. Men inte om man fick och accepterade en ombokning. (Jag tror inte det är någon idé att claima min försening på 24h.)
 
Toppen