Brandforce
Medlem
Jag är negativ till det för att det är min uppfattning att det helt är baserat på rädsla för negativ publicitet, och/eller opportunistiskt hjälpa någon/några där det ser som bäst ut. Inte alls baserat på faktiskt behov, (flygbolags)status etc.Jag har fått hjälp ett flertal gånger på twitter från icke amerikanska bolag.
Varför så negativ till Twitter? Jättesmidigt och snabbt. Allt som oftast kan företagen hjälpa till mer i detalj när man börjar chatta med dom i PM. Kundvård när det är som bäst, tycker jag!
Det här är min poäng - det var hundratals eller tusentals i behov av assistans, och att lägga resurser på att hjälpa det fåtal som "söker hjälp" i ett publikt forum är för mig rätt oskönt och tillika ett slöseri på resurser.Att enda sättet att få hjälp är genom att behöva sitta i en telefonkö, i bland i flera timmar (LEX SAS i sommar), och hoppas på hjälp av en operatör, osar inte direkt 2018.
Vill tillägga att jag inte har några som helst problem med att du fått hjälp @Tonton, eller att du använder Twitter. Jag tycker bara inte om en hjälpkanal som i stort sett är ett publikt forum och flygbolagen godtyckligt väljer vilka som får hjälp. I en telefonkö så är alla lika, sen kanske man har olika telefonkö beroende på status - men det är en annan femma...
Last edited: