Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Som jag precis tog upp i ett annat forum:

Dagens SK1852 (DBV-ARN), har blivit inställd eftersom att flygplanet (SE-ROA - A320neo) har blivit påkörd på plattan när passagerarna redan var ombord.

Dlg79aIW0AAlfmV.jpg-large.jpeg

källa till bilden: SZ on Twitter: "@SAS our flight from Dubrovnik to Stockholm then Paris has been cancelled due to technical incident (a car crashed into the reactor). And now we are stuck in a bus for about 25 minutes. Coule you please find us (2 people) a direct flight to Paris ? Thanks in advance.… https://t.co/aWXfbixvBb"

Last edited:
Tur du inte använde initiala källan för att beskriva händelsen ;)

Är det bara jag som finner det närmast befängt att någon tweetar till SAS för att få hjälp med "a direct flight to Paris"? Entitlement, and then some.

Jag har löst serviceärenden via Twitter med:
Uber
Air Canada
United

Nästan alltid snabbaste kanal.
Vilket - för mig - är fel sätt att prioritera kunder och rent ögontjäneri (skriker högst får mest hjälp). Jag uppskattar att SAS svar är ett kort: gå till kundtjänst. Eftersom amerikanska bolag är livrädda för (negativ) uppmärksamhet på twitter, så är väl dina resultat inte så förvånande...

Vilket - för mig - är en helt felaktig kundbehandling och ögontjäneri (skriker högst får mest hjälp). Jag uppskattar att SAS svar är ett kort: gå till kundtjänst. Eftersom amerikanska bolag är livrädda för (negativ) uppmärksamhet på twitter, så är väl dina resultat inte så förvånande...
Jag har fått hjälp ett flertal gånger på twitter från icke amerikanska bolag.

Varför så negativ till Twitter? Jättesmidigt och snabbt. Allt som oftast kan företagen hjälpa till mer i detalj när man börjar chatta med dom i PM. Kundvård när det är som bäst, tycker jag!
Att enda sättet att få hjälp är genom att behöva sitta i en telefonkö, i bland i flera timmar (LEX SAS i sommar), och hoppas på hjälp av en operatör, osar inte direkt 2018.

För att långtifrån alla har twitter.

Det ena utesluter inte det andra, eller hur?

Därav att jag skrev:
Att enda sättet att få hjälp är genom att behöva sitta i en telefonkö

Jag förstår att alla inte har Twitter, eller Facebook för all del. Därav att andra kommunikationssätt är fortsatt viktigt - Men att det absolut enda sättet att få hjälp är via en telefonkö, det tycker inte jag är rimligt år 2018.

Toppen