Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SK909 inställt idag, ryktas om snöstorm på EWR men jag är här nu och det snöar men inte så man ställer in flyg :) Känns som en dålig ursäkt?

SK909 inställt idag, ryktas om snöstorm på EWR men jag är här nu och det snöar men inte så man ställer in flyg :) Känns som en dålig ursäkt?
Väderprognosen är inte klockren direkt:
Rain, sleet and freezing rain in the evening, then rain after midnight. Ice accumulation around a trace. Lows in the mid 30s. East winds 15 to 20 mph with gusts up to 30 mph, becoming northwest 5 to 10 mph after midnight. Chance of precipitation near 100 percent.
Det kan ng ställa till en hel del. Och EWR har excessive delays enligt flightstats, och deras arrival board visar rätt mycket cancelations.

Klart det kan vara en ursäkt, men det kan nog också vara så att EWR har begränsad kapacitet.

Nja det råder vädervarningar i hela New York-området. Från NY1.com:

...WINTER WEATHER ADVISORY NOW IN EFFECT UNTIL 10 PM EST THIS EVENING... * WHAT...Mixed precipitation expected. Total snow and sleet accumulations of 2 to 3 inches and ice accumulations of a few hundredths to one tenth of an inch expected. Highest snow, sleet and ice accumulations away from south coasts. Winds gusting 20 to 30 mph into early evening. * WHERE...New York City, Nassau, and Suffolk Counties. * WHEN...Until 10 PM EST this evening. * ADDITIONAL DETAILS...Plan on slippery road conditions. The hazardous conditions will impact the evening commute. PRECAUTIONARY/PREPAREDNESS ACTIONS... A Winter Weather Advisory means that periods of snow, sleet or freezing rain will cause travel difficulties. Expect slippery roads and limited visibilities, and use caution while driving. Check local Department of Transportation INFO services for the latest road conditions.

Även på Port Authorities hemsida (panynj.gov) varnas för vinterväder med trafikstörningar som följd.

Weather conditions have caused EWR Airport flight disruptions. Please check with your airline to determine the status of your flight.

02/12/19 11:40 am

Så det är inte otroligt att flygbolagen är ombedda att minska sitt trafikprogram (eller så tar de det säkra före det osäkra). Hoppas du kommer hem som du ska.

Nja det råder vädervarningar i hela New York-området. Från NY1.com:

Även på Port Authorities hemsida (panynj.gov) varnas för vinterväder med trafikstörningar som följd.

Så det är inte otroligt att flygbolagen är ombedda att minska sitt trafikprogram (eller så tar de det säkra före det osäkra). Hoppas du kommer hem som du ska.

LGA-ORD på torsdag sen ORD-CPH på måndag så det ska nog gå bra att komma hem

I princip inget snö i sikte, det mesta smälte bort under dagen.
Alla tre SAS flygen från EWR gick igår. Jag flög med LN-RKP mot Stockholm.
Kapten nämde att vi flög med reservmaskinen eftersom "Chicago planet" fortfarande var på reparation.

Toppen