Brandten
Medlem
2h 19minNi kom iväg ser jag. Blir väl en irriterande dryga tvåtimmarsförsening när ni är framme så ingen comp... men trots detta, god tur!

2h 19minNi kom iväg ser jag. Blir väl en irriterande dryga tvåtimmarsförsening när ni är framme så ingen comp... men trots detta, god tur!
Väderprognosen är inte klockren direkt:SK909 inställt idag, ryktas om snöstorm på EWR men jag är här nu och det snöar men inte så man ställer in flygKänns som en dålig ursäkt?
Det kan ng ställa till en hel del. Och EWR har excessive delays enligt flightstats, och deras arrival board visar rätt mycket cancelations.Rain, sleet and freezing rain in the evening, then rain after midnight. Ice accumulation around a trace. Lows in the mid 30s. East winds 15 to 20 mph with gusts up to 30 mph, becoming northwest 5 to 10 mph after midnight. Chance of precipitation near 100 percent.
SK909 inställt idag, ryktas om snöstorm på EWR men jag är här nu och det snöar men inte så man ställer in flygKänns som en dålig ursäkt?
...WINTER WEATHER ADVISORY NOW IN EFFECT UNTIL 10 PM EST THIS EVENING... * WHAT...Mixed precipitation expected. Total snow and sleet accumulations of 2 to 3 inches and ice accumulations of a few hundredths to one tenth of an inch expected. Highest snow, sleet and ice accumulations away from south coasts. Winds gusting 20 to 30 mph into early evening. * WHERE...New York City, Nassau, and Suffolk Counties. * WHEN...Until 10 PM EST this evening. * ADDITIONAL DETAILS...Plan on slippery road conditions. The hazardous conditions will impact the evening commute. PRECAUTIONARY/PREPAREDNESS ACTIONS... A Winter Weather Advisory means that periods of snow, sleet or freezing rain will cause travel difficulties. Expect slippery roads and limited visibilities, and use caution while driving. Check local Department of Transportation INFO services for the latest road conditions.
Weather conditions have caused EWR Airport flight disruptions. Please check with your airline to determine the status of your flight.
02/12/19 11:40 am
Nja det råder vädervarningar i hela New York-området. Från NY1.com:
Även på Port Authorities hemsida (panynj.gov) varnas för vinterväder med trafikstörningar som följd.
Så det är inte otroligt att flygbolagen är ombedda att minska sitt trafikprogram (eller så tar de det säkra före det osäkra). Hoppas du kommer hem som du ska.
OT, hur mycket crew har de på en sådan flygning?LN-RKS är nu i luften som SK9202 och är påväg hem från San Bernardino till Köpenhamn!![]()
Skulle gissa på 3 piloter och eventuellt någon till som kanske varit där och gjort något med planetOT, hur mycket crew har de på en sådan flygning?