Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

... og nu skulle 964 være blevet aflyst fra HKG :(
Spændende om det bliver 945 eller 963 der bliver aflyst her til eftermiddag.

Jeg håber ikke at dette er forvarsel på sommerens longhaul operation - to long haul AOG

Det blir tydligen så. Det blir inte billigt och ha två maskiner stående i HKG. Parkerings avgiften är inte den lägsta.
Fördelen med Hong Kong är ju att det är där dom gör tungt underhåll på SAS långdistansmaskiner så kompetens finns, men då skall dom ju ha tid och möjlighet att ta hand om trasorna också.

Fördelen med Hong Kong är ju att det är där dom gör tungt underhåll på SAS långdistansmaskiner så kompetens finns, men då skall dom ju ha tid och möjlighet att ta hand om trasorna också.

Ja kompetens är inga problem, men de har ju en hel drös andra bolag som servar sina maskiner här.

Är det 2 trasiga kärror i Hong Kong nu?
Vi (SK946) är 1h sena pga 18 sena pax från anslutande flyg och när det då blev vår tur att taxa var vi nummer 15 i kön.

När vi kom ut till banan, sa man "ja mina damer och herrar, det DÄR tog ju sin tid men nu är vi på väg. Upp med stolar brickor och solskydd" så drog han full gas från rullande. Mötte Chicagos dimmiga väder 2m över banan.

En fråga från en som inte flyger i jobbet.
Hur är det för er som flyger i jobbet när det blir förseningar som över natten/dagar. Räknas det som arbete eller er fritid?
Förstå att det kan vara olika men hur brukar det vara?
Frågar av ren nyfikenhet.

En fråga från en som inte flyger i jobbet.
Hur är det för er som flyger i jobbet när det blir förseningar som över natten/dagar. Räknas det som arbete eller er fritid?
Förstå att det kan vara olika men hur brukar det vara?
Frågar av ren nyfikenhet.
Spelar ingen roll hur jag reser men jag räknar det alltid som arbetstid från det att jag påbörjar resan tills dess att jag är hemma igen.

Toppen