Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Först tågstrul mellan Häggvik och Arlanda och sedan går maskinen som ska flyga SK125 sönder. Till slut aviseras ett ersättningsplan (LN-RRZ). SK125 blev slutligen försenad 1 timme och 10 min. Helt ok med tanke på omständigheterna.
 
Dags igen, SAS kärran i HKG blev stående. Har att välja på mittsäte i Plus imorgon 09:00, eller boka in mig på planet som blev stående, som ska gå 14:00. Svårt att avgöra hur sannolikt att dom lyckas laga planet som gick sönder och att man kommer iväg 14:00 imorgon.

Just nu är jag inbokad på 14:00 flighten, ska man räkna med att den kommer iväg? Hur hade ni gjort?

Var skickar jag in min EU261 förresten? har aldrig gjort det tidigare..
 
Dags igen, SAS kärran i HKG blev stående. Har att välja på mittsäte i Plus imorgon 09:00, eller boka in mig på planet som blev stående, som ska gå 14:00. Svårt att avgöra hur sannolikt att dom lyckas laga planet som gick sönder och att man kommer iväg 14:00 imorgon.

Just nu är jag inbokad på 14:00 flighten, ska man räkna med att den kommer iväg? Hur hade ni gjort?

Var skickar jag in min EU261 förresten? har aldrig gjort det tidigare..

Finns ett formulär på hemsidan. Gå in på SAS.se och skrolla längst ned - där står det ”kontakt”. Därifrån är det relativt lätt att fylla i allting :)

Hoppas du kommer iväg snarast samt slipper mittensäte i Plus!
 
Får hoppas inte SAS skyller på det kassa vädret i Hong Kong...
Trist med ombokning och strul också! Lycka till :)

Dags igen, SAS kärran i HKG blev stående. Har att välja på mittsäte i Plus imorgon 09:00, eller boka in mig på planet som blev stående, som ska gå 14:00. Svårt att avgöra hur sannolikt att dom lyckas laga planet som gick sönder och att man kommer iväg 14:00 imorgon.

Just nu är jag inbokad på 14:00 flighten, ska man räkna med att den kommer iväg? Hur hade ni gjort?

Var skickar jag in min EU261 förresten? har aldrig gjort det tidigare..
 
Dags igen, SAS kärran i HKG blev stående. Har att välja på mittsäte i Plus imorgon 09:00, eller boka in mig på planet som blev stående, som ska gå 14:00. Svårt att avgöra hur sannolikt att dom lyckas laga planet som gick sönder och att man kommer iväg 14:00 imorgon.

Just nu är jag inbokad på 14:00 flighten, ska man räkna med att den kommer iväg? Hur hade ni gjort?

Var skickar jag in min EU261 förresten? har aldrig gjort det tidigare..

Får hoppas inte SAS skyller på det kassa vädret i Hong Kong...
Trist med ombokning och strul också! Lycka till :)
Jag kom med SK963, vi fick problem med höger motor strax före landning, och väl på backen så möttes vi upp av räddningstjänsten med minst 4 brandbilar. Vi stod på marken ca 30 minuter innan vi gick för egen maskin in till gaten, fick ingen mer info från kaptenen om vad som hade hänt.
 
Oj såpass det lät ju läskigt. Det var väl en skakig flight också med tyfonen i närheten? Visste ni om när ni var i luften att det blev problem med motorn?

Det låter ju som att jag borde gå för ett mittsäte med 09:00 kärran istället..
 
Oj såpass det lät ju läskigt. Det var väl en skakig flight också med tyfonen i närheten? Visste ni om när ni var i luften att det blev problem med motorn?

Det låter ju som att jag borde gå för ett mittsäte med 09:00 kärran istället..
Det var väldigt skakigt de sista 30 minuterna, det informerade både kaptenen och purshen! om att det skulle bli.
Jag satt på 5D så jag hade inget fönster, men när landningsstället hade varit ute en stund så ger han full gas och drar in stället igen och vi stiger, efter 5 minuter återkommer kapten om att vi har fått en ny bana att landa på, och då är det väldigt skakigt och guppigt.
Sedan samma procedur ut med landningsställen och när vi tar mark så är det den kraftigaste reversering jag har varit med om, trodde i min okunskap att de berodde på det extrema regnandet och blöta banor
Såg då utryckningsfordonen och kaptenen berättade att vi hade fått problem med höger motor före landningen.

I vintras när jag flög från Skellefteå till Arlanda, så strax efter start så kom kaptenen och berättade att vi måste återvända till Skellefteå för att han hade fått indikering att vi hade problem med att en av lastluckorna inte var stäng, men han trodde att det var ett indikations fel efter som vi hade normalt tryck i kabinen.
När vi hade landat gick han runt i kabinen och berättade och frågade om vi undrade över något.

Det jag saknade idag, var att vi inget fick veta vad som igentligen hände, mest kanske för att jag skulle kunna berätta här på BC.
Undrar om man kan skriva till SAS och få någon ty av information?
 
Toppen