Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Fick precis meddelande om att SK903 ARN-EWR är inställd imorgon. Blev ombokad till SK945 ARN-ORD och ORD-MCO. Jag är EBD. Min kollega med EBS och separat bokning har inte blivit ombokad ännu. Fick behålla min plusgrade till business.
Snökaos väntas i New York och sas har ställt in alla flighter imorgon. Skönt att vara diamond och de bokar om dig först.

Fick precis meddelande om att SK903 ARN-EWR är inställd imorgon. Blev ombokad till SK945 ARN-ORD och ORD-MCO. Jag är EBD. Min kollega med EBS och separat bokning har inte blivit ombokad ännu. Fick behålla min plusgrade till business.

Hoppas inte våran SK 903 om tre veckor blir det , undrar hur dom skulle få ihop våran connection till Puerto Rico sen

Dagens 996 blev inställd och LN-RKF kvar i Peking.
Jag är förvånad att det händer igen, att en helt nyrenoverad maskin, som tillbringat en månad i Hongkong kommer tillbaka, sätts i trafik och flyger ett par, tre dubbelturer - och blir sen stående, ofta på utestation. Det är inte första gången detta sker denna vinter.

Dagens 996 blev inställd och LN-RKF kvar i Peking.
Jag är förvånad att det händer igen, att en helt nyrenoverad maskin, som tillbringat en månad i Hongkong kommer tillbaka, sätts i trafik och flyger ett par, tre dubbelturer - och blir sen stående, ofta på utestation. Det är inte första gången detta sker denna vinter.

Som ingenjör måste svaret på den frågan bli "badkarskurvan".

Den kom iväg vid 20:30-tiden vad det verkar

Troligtvis med en och annan missad anslutning ombord och tillhörande hotellnatt i området kring O'Hare med tanke på att flyget är planerat att landa efter (i princip) den sista passagerarflighten startat. Eller lät de folk med anslutningar lämna flyget redan i Stockholm?

Toppen