Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Cateringstrulet på Kastrup får följder i Chicago. Flygplansbyte. Chicago-Stockholmskärran går till Köpenhamn. Kärran som gick Köpenhamn-chicago via Oslo ska gå till Stockholm. Loungen full med stockholmsresenärer. De som ska till Köpenhamn får inte komma in. Lite rättvisa då det är deras landsmäns strejk som startat strulet :) vi ser ut att bli två timmar sena
 
Vad tror ni, kommer det innebära fortsatta förseningar för kärran idag och imorgon? Konstigt att dom ställde in flyget helt pga cateringstrul, borde vore något annat också?
 
Vad tror ni, kommer det innebära fortsatta förseningar för kärran idag och imorgon? Konstigt att dom ställde in flyget helt pga cateringstrul, borde vore något annat också?
Det hade knappast med problemen i Köpenhamn att göra. Teknik av något slag på LN-RKR. Den är på väg mot Newark nu så problemet verkar löst i alla fall. Och dagens SK963 flygs av LN-RKT som nu precis startar lite försenad från Arlanda.
 
Ln-rkm verkar ha varit med om mycket konstigt enl. Flightradar24 i alla fall, hamnade på Orlando förra veckan och sen till Hong Kong, från Köpenhamn?. Trodde inte man flög dom äldre A330 till Hong Kong.
 
Mycket konstigheter senaste dagarna...

LN-RKS verkar ha flyttats mellan ARN, CPH och OSL (SK903->908->907->908->907->910->909->908..)
medans LN-RKN gick som 907-904-9135-943(via Oslo)-945-946,
sen va även OY-KBD uppe på ARN och gick 1½ sväng (Köpenhamn-Stockholm-Chicago-Stockholm-Chicago-Köpenhamn)
 
Ln-rkm verkar ha varit med om mycket konstigt enl. Flightradar24 i alla fall, hamnade på Orlando förra veckan och sen till Hong Kong, från Köpenhamn?. Trodde inte man flög dom äldre A330 till Hong Kong.
LN-RKM flög inte med passagerare till Hongkong. Det handlade ju om en transport "till doktorn" som nämnts ovan.
Annars har faktiskt även de äldre 330 använts reguljärt på ARN - HKG. Invigningsturen för drygt två år sen utfördes ju av LN-RKO.

Att det just nu förekommer konstigheter i tursättningen av 330 och 340 beror förstås på att en maskin är ur trafik för check.
Och då måste en 340 sättas in på antingen Skandinavien - USA-linjerna (äldre 330) eller på de Stockholmsbaserade linjerna (nyare 330).
Sen blev det nog lite extra rörigt eftersom LN-RKR dessutom fick tekniskt strul igår.
 
SK963 inställd igår, någon info varför?
LN-RKR hade ett tekniskt problem som orsakade den första förseningen på fyra timmar. När det var åtgärdat upptäckte de ett nytt. Vad framgick inte. Den kom aldrig till gate och vid 19.45 ungefär meddelade stationschefen att den ställts in. Det blev några timmar i loungen i F innan jag snällt fick åka hem igen.
 
Toppen