Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Brandten skrev:Funderar på att boka in någon resa så man kan inkassera lite kompensation och vouchers, eller allra helst störda re-routings. Undrar vad som är säkraste kortet/flygningen att boka?Klicka för att utvidga...
Borde ju vara en RKP-rutt...

Flera rejäla förseningar även idag. SK901 (New York) kom precis iväg från Kastrup - 2,5 h sen. SK997 (Shanghai) som normalt går 18:40 är försenad till 22:00, 3h20 min. Ingen bättring på denna front alltså.

Agö skrev:Flera rejäla förseningar även idag. SK901 (New York) kom precis iväg från Kastrup - 2,5 h sen. SK997 (Shanghai) som normalt går 18:40 är försenad till 22:00, 3h20 min. Ingen bättring på denna front alltså.Klicka för att utvidga...

Ja, av någon anledning så fick OY-KBC gå tillbaka till PVG. LN-RKG som kom hem från NRT i tid låg ju egentligen i det omloppet, men nu fick den stå kvar i CPH istället.

Och OY-KBM som var 40 min sen från PEK hade troligtvis nästan kunnat avgå i tid tillbaka till PEK igen, men skickades istället till EWR som SK901, som då blir sen. Istället sätter man in LN-RKP på PEK. Den har ju stått hemma så den hade kunnat avgå i tid istället till EWR.

Men, uppenbarligen så har det varit andra prioriteringar än att avgå i tid som gällt idag.

jumbooze skrev:Är det strul på EWR? Eller med de kärrorna?Klicka för att utvidga...

Inget strul på EWR vad jag kan se. Bara allmänt SAS-strul verkar det som. SK910 kom ju iväg enligt plan med LN-RKN. Den kärran kom in från OSL med SK907 tidigare under dagen.

SK908 beflögs av LN-RKO som kom in i tid från CPH med SK909 tidigare under dagen. Ser att förseningen inte var lika stor som jag först trodde. Den kom iväg 19:47 istället för 18:55 från EWR. Troligtvis var väl det på grund av att man flyttade över de som hade anslutning vidare. Landade bara 14 minuter efter tidtabell på OSL.

SK904 beflögs av OY-KBA som kom in sen från ARN. Har varit försenad varje flygning sedan 6 april. Över en timma sen till ARN.

SK902 beflygs just nu av OY-KBM som kom in sen från CPH. Har tagit igen mycket på grund av medvind över Atlanten.

Det är egentligen inte så konstigt att 340-flottan i Köpenhamn drabbas av myckna förseningar med två maskiner borta. En är ju utlånad till Stockholm för Los Angeles/New York-trafiken (OY-KBA) och en befinner sig på Malta för check (LN-RKF).

Fyra av dessa fem åtgår för rotationerna till SFO, NRT och PVG. En går till PEK - och dessutom ska 901 också beflygas 5 dagar i veckan. Då blir det mycket trolleri med snabbvändande flyg som blir försenade och som sen drar med sig nya förseningar.

Det hela ordnar väl upp sig ganska snart - LN-RKU torde sättas i trafik vilken dag som helst och LN-RKF ska väl inte förbli på Malta i all evighet.

Men sen återstår ju de två uppgraderingarna (OY-KBC och OY-KBD) under maj och juni. Så tålamod anbefalles.....

KalleSus skrev:Det är egentligen inte så konstigt att 340-flottan i Köpenhamn drabbas av myckna förseningar med två maskiner borta. En är ju utlånad till Stockholm för Los Angeles/New York-trafiken (OY-KBA) och en befinner sig på Malta för check (LN-RKF).Fyra av dessa fem åtgår för rotationerna till SFO, NRT och PVG. En går till PEK - och dessutom ska 901 också beflygas 5 dagar i veckan. Då blir det mycket trolleri med snabbvändande flyg som blir försenade och som sen drar med sig nya förseningar.Det hela ordnar väl upp sig ganska snart - LN-RKU torde sättas i trafik vilken dag som helst och LN-RKF ska väl inte förbli på Malta i all evighet.Men sen återstår ju de två uppgraderingarna (OY-KBC och OY-KBD) under maj och juni. Så tålamod anbefalles.....Klicka för att utvidga...
Dessutom har du en försenad kabin-mod på RKP som väl är försenad p.g.a att RKU kom sent, och då skickas nog RKP till Zürich snart. Dock får man väl hoppas att den går fort...

SK903 (ARN-EWR) rejält försenad idag, nyss ytterligare framflyttad till 17:30, dvs 5h sen. Någon som sett en anledning?

Back