Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Idag ser det än så länge bättre ut på Kastrup. Endast SK995 (Beijing) är i nuläget sen, från 21:00 till 22:00.

Frågan är vilken maskin det blir som 996 imorgon, det är ju LAN kärran som är på väg som 996 nu, men när jag checkade in via www alldeles nyss så var det fortfarande vanliga (gamla) kabinen för imorgon.

Har inte läst alla inlägg i tråden och hittade inget på sökning(om jag inte sökte fel...) så ber om ursäkt om frågan redan ställts och besvarats nånstans.

Blev ombokad pga inställt flyg. Flyttades från Premium economy SAS CPH-PEK till economy Air China ARN-PEK.

Har skivkat klagomål till SAS och fått kompensation på 400€ pga downgrade med hänvisning till 261/2004.
När jag läser där så står det ju dock inget om 400€ nånstans. Däremot står det att jag ska ha rätt till 75% av biljettpriset. Frågan är då, är det 75% på biljetten CPH-PEK eller på CPH-PEK-CPH?
Antar att det bara är på biljetten som ändras men det framgår inte av villkoren så jag tänkte bara höra med er som kanske har varit med om samma sak.

Kan säga att jag kom fram inom 4H från ursprungstoden så jag ska inte ha rätt till kompensation för inställda flyget som jag uppfattar reglerna.

Har skivkat klagomål till SAS och fått kompensation på 400€ pga downgrade med hänvisning till 261/2004.
När jag läser där så står det ju dock inget om 400€ nånstans. Däremot står det att jag ska ha rätt till 75% av biljettpriset. Frågan är då, är det 75% på biljetten CPH-PEK eller på CPH-PEK-CPH?
Du har kun krav på kompensasjon basert på prisen én vei.

Washington är inställd idag fredag.
Det var väl tänkt att LN-RKU skulle premiärflyga som 909 idag till New York, men det har uppenbarligen skjutits fram ett dygn. Så istället har LN-RKN satts in till New York och 925 ställts in.
Det innebär att LN-RKN också återvänder till New York i morgon som 903, och att inkommande 940 från Los Angeles i stället får vända åter till Los Angeles, med minst 2 timmars försening. Eller finns det någon annan lösning?

Kan säga att jag kom fram inom 4H från ursprungstoden så jag ska inte ha rätt till kompensation för inställda flyget som jag uppfattar reglerna.

Jodå, du har rätt till kompensation ändå (förutsatt att flyget ställdes in mindre än 14 dagar före avresan), fast reducerat med hälften. Dvs. du har rätt till 300 euro.

Toppen