Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.
Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.
Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)

SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.
Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.
Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)
Just nu är det dock absolut lågsäsong vad det gäller resor till USA så man ska nog inte dra allt för stora slutsatser. Men helt klart hade det varit mer optimalt om man kunnat behålla de gamla tiderna så att man har två olika tidpunkter att välja på för ut och hemresa.

Jag var bokad på SK944 men blev ombokad på SK946 via Stockholm och sedan vidare till Köpenhamn. Gör inte så mkt då det blir nya kabinen och bara 1,5h försening. Men borde jag inte fått ngn info? Kändes konstigt att se det på flygplatsen i MSP när jag checkade in.

Toppen