Vidare utveckling i ärendet... Nu prognosticerad 2.5h försenad push back.SK997 (Köpenhamn till Shangai) 1,5h försenad dagen till ära. :-(
Vidare utveckling i ärendet... Nu prognosticerad 2.5h försenad push back.
Jag har en connection med MU (China eastern) som är på samma biljett (117-...) från PVG, som högst troligt åker all sin väg. Utgår från att jag blir ombokad till ny connection.
Nu till min fråga; någon som vet vilka regler som gäller beträffande EU261/04 för min del, antaget att jag når min slutdestination mer än 3h senare än planerat? Jag är inte incheckad hela vägen (kunde inte göras av SAS på CPH). Är det bara i det tillfälle att CPH-PVG landar >3h sent som det utgår ersättning? Låter för bra för att vara sant om det är slutdestination.
Jag vill också minnas det! Men flygbolaget lär väl försöka slingra sig som vanligt...Nu ska jag inte svära på det, men jag är rätt säker på att det gäller slutdestination. Tror mig ha läst det här på BC.![]()
Det här blir spännande... Boarding pågår. Ganska säker på att jag missar min connection, då immigration och terminalbyte står på schemat efter landning.Jag vill också minnas det! Men flygbolaget lär väl försöka slingra sig som vanligt...
Det får man ju hoppas på. Teoretisk kan det funka om de trycker ut planet från gaten nu.I PEK har jag fått bra expresservice vid försenad ankomst, hyffsat effektivt för att vara Kina. Dam väntar på bryggan och lotsar bakvägar genom speciell immigration, över till bytesgaten med egen buss. Detta i ekonomiklass, EBD.