Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Borde väl även få tillbaka av poängen? Men ja, ekvationen blir onekligen annorlunda på en bonuseresa eftersom den är så billig fråm början - procentsatser slår dåligt.
Blir inte aktuellt då de sedan ombokade mig till SAS då killen som hanterade mitt ärende sa att LH-alternativet inte verkade korrekt. Struligt värre och tog allt som allt över 4h att få ut en ny biljett hem. Deras första alternativ var - Vi kan avboka dig så får du tillbaka pengarna. Jo men tackar, behöver komma hem! Jag kunde alltid boka en ny biljett själv och skicka in om ersättning sen. Tack, men nej tack! Inte med tanke på hur de hanterade vår solklara EU261 sist och nekade så tar jag inte den chansen. En enkelbiljett hem i PE som jag var bokad i skulle gå på över 36K. Kändes inte som ett alternativ jag ville testa och se om det skulle gå vägen.
 
Har SAS problem med någon A350 för tillfället? JFK-CPH som är schemalagt med A350 ställdes in i förrgår, och byttes till A330 både igår och idag.
 
Last edited:
LN-RKM är snart 25 år gammal.

Åldern tar ut sin rätt. Men enligt Anko så ska det bli ny klädsel på stolarna i alla fall.
 
LN-RKM är snart 25 år gammal.

Åldern tar ut sin rätt. Men enligt Anko så ska det bli ny klädsel på stolarna i alla fall.
Nu är väl inte motorerna så gamla och det var väl där problemet var, samt att man gjort både C/D check.

Lite som att sätta i ny motor i en gammal bil och motorn sen rasar efter 500 mil. Högst troligt inte pga att bilen producerades för X år sedan när en nyare detalj fallerar.

Var har du fått info om att det ska bli ny klädsel på stolarna?
 
Var har du fått info om att det ska bli ny klädsel på stolarna?
Anko talade ju om en möjlig ”light refresh” av businesskabinen på A330orna, inför en mer grundläggande ”redesign” som kanske börjar längre bort än 2 år.
Ingen aning om det innebär just klädsel, men var ju som svar på frågan om de trasiga luftmadrasserna i stolarna, så han kanske menade en ”teknisk refresh”. Och en pump med Airwick
 
Toppen