Svarar själv på frågan efter samtal med SAS och genomgång av försäkringar. Kan möjligtvis hjälpa någon annan framöver.Också drabbad av ovan inställda flyg. Har ringt SAS runt 4 gånger under dagen och endast kommit fram till engelsktalande kundservice. Första kunde inte ens se att flyget var inställt. Andra började leta, men mutade och la sen på. Sista jag fick tag i satte på mute direkt och jag fick efter en stund lägga på. Ringde upp igen och då var kundtjänst stängd för dagen. Chatten stängde också tidigare än angivet vilket var surt just idag.
Har precis fått nya biljetter via mailen med Swiss två dagar efter ursprungligt datum.
Sas svarar ju inte och amex försäkringsbolag har stängt fram till måndag, har amex platinum. Vad är skäliga kostnader för hotell, hyrbil, parkering osv när det blir flera nätter? Allt är sjukt dyrt nu på helgen i Miami med kort varsel.
Hittar ej specifika summor så tänker att någon här kanske har egen erfarenhet?
Sas svarade att så länge vi kan visa att vårt alternativ inte är dyrare än allt annat i området för natten så bör det gå igenom. Finns alltså inget bestämt belopp.
För amex platinum verkar det finnas ett maxbelopp per person de ersätter vid försening, mot kvitto. Tänker att detta blir aktuellt om sas och hemförsäkring nekar någon kostnad som hotell, transport eller mat.