Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Min Centurionförsäkring täcker alla kostnader som uppstår vid missade anslutningar även om det skulle vara olika PNR. Det enda krav de ställer på mig är att de olika PNR uppfyller MCT (minimum connection time) på aktuell flygplats.

Det finns säkerligen en hel del andra försäkringar med liknande villkor så det kan nog vara värt att kolla upp hur dina försäkringar ser ut om du mot förmodan skulle missa din anslutning...

Då var det dags igen.. Kvällens flygning som skulle ta mig och sambo till BKK från CPH är 9 timmar försenad... Tur man är envis.. Efter mycket om och men är vi ombokade KLR-ARN-FRA-BKK med LH... En timmes diskussioner, var nära att ta hjälp från Traveller på forumet då förseningen hade inneburit att vi missade anslutning från BKK...

Fick just sms från SAS: SK984 NRT-CPH är inställd imorgon 25 Oktober! :(

SAS har en 340:a stående i Tokyo sedan i tisdag, och den väntar på reservdelar

Alla Pax har kunnat bokas om till andra flyg samma dagar som de skulle ha flugit, ca 1000 st Pax är berörda

Kommer förmodligen "hem" imorgon fredag

Last edited:
SAS har en 340:a stående i Tokyo sedan i tisdag, och den väntar på reservdelar

Alla Pax har kunnat bokas om till andra flyg samma dagar som de skulle ha flygit, ca 1000 st Pax är berörda

Kunde de inte låna reservdelar från Air China(A340 mellan Tokyo-Shanghai) eller Lufthansa(A340 mellan Nagoya-Frankfurt)?
Är det kanske annan motortyp?

Flygen till new york är väl inställda imorgon på grund av ovädret i det området just nu. Detta är väl inte unikt för SAS utan för alla bolag verkar det som.

Gäller även till och från washington imorgon.

Alltså SK903 + SK904 samt SK909 + SK910

Last edited:
Flygen till new york är väl inställda imorgon på grund av ovädret i det området just nu. Detta är väl inte unikt för SAS utan för alla bolag verkar det som.

Gäller även till och från washington imorgon.

Alltså SK903 + SK904 samt SK909 + SK910

...och SK925 och SK926 om IAD påverkas. Flög så sent som i förra veckan över till D.C i några dagar med just dessa flighter.Vi hade fantastiskt väder, tror bestämt situationen är lite annorlunda nu...

Toppen