pswe
Medlem
Verkar vara viss trafik igång i Umeå, men blir kanske tight att hinna ner i tid som det ser ut, så om de inte håller 903 blir det nog att se på alternativ. Vad är viktigast för dem? Att komma fram ikväll eller flyga SAS Business? Borde finnas goda chanser att bli ombokad till morgondagens avgång med SAS, hotell i Stockholm betalar SAS. Annars finns det sena avgångar från flera håll i Europa som möjliggör ankomst ikväll, BA via Heathrow borde fungera. Lufthansa via Munchen eller Frankfurt kan säkert också vara alternativ.En fråga... Vi har bokat en bonusresa til min svåger och hans fru. De ska flyga SK903 till NY kl. 12:25 i business. Dock är deras anslutning från Umeå försenad (tror inte ens att det planet lyft från Arlanda än då det är lätt kaosigt här). Oklart om de kommer med NY-flighten således.. (om inte även den blir sen då).
När det gäller ombokning - har man någon möjlighet att påverka rutt/bolag eller är det bara att ta vad som finns? Har *peppar peppar* aldrig behövt bli ombokad på en longhaul så har ingen erfarenhet..
Om man kan påverka, vad är att föredra gällande bolag/rutt? De vill nog komma fram relativt snabbt och via Asien är således ej ett alternativ
Tack på förhand!
Ur ett poängperspektiv kan bokning med något annat än SAS vara intressant, då det inte är givet att det går in i systemet att det från början är en poängbiljett utan ser ut som en köpt biljett.
Avgörande är vad de vill och när de bestämt sig är tydliga i diskussionen med SAS hur de vill ha det och ger ett påläst intryck.