Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SK939 (ordinarie avgång 09:50) försenad till 12:50.
Flygs av LN-RKR som kom in igår från LAX och landade i princip enligt tidtabell så förseningen verkar som @palmen skrev, bero på att man väntade på crew (som jag fick göra till Hong Kong i fredags).
RKR kom ju från LAX, därav initiala förseningen på minst 2. Blev lite mer fördröjd pga att de väntade på en i besättningen också (kanske ändå inte hade slot tidigare)

Bra sammanfattning där @Brandten .
Tycker fortfarande det är märkligt att det är i princip "locket på" vad som hände med SK903 igår... Som @KalleSus skrev, den var ju helt bortplockad både hos SAS och Swedavia...

f.ö gillar inte att se att LN-RKP flyger någon flight från ARN...
SK903 igår tekniska problem och inställd enligt SAS-chatten. Vad exakt det var för problem visste dom inte.

Tack för info & att du tog dig tid att fråga :). Dock verkade det ju inte varit tekniskt problem då den kärran gick till HKG istället. dvs, dom prioriterade HKG flighten mer än EWR...?

SK903 igår tekniska problem och inställd enligt SAS-chatten. Vad exakt det var för problem visste dom inte.

Tack för info & att du tog dig tid att fråga :). Dock verkade det ju inte varit tekniskt problem då den kärran gick till HKG istället. dvs, dom prioriterade HKG flighten mer än EWR...?
Kanske för att det är lättare att omboka passagerarna via andra SAS hubbar/destinationer till Newark än till Hong Kong?

Kanske för att det är lättare att omboka passagerarna via andra SAS hubbar/destinationer till Newark än till Hong Kong?

Vilket är deras fulla rätt att göra OM det nu var så. Men då skall de också ersätta varje och varenda passagerare ombord - och de borde göra detta proaktivt. I stället litar de på att enbart ett fåtal passagerare vet om sina rättigheter. Men detta beteende är givetvis inget SAS är ensamma om.

B459DD92-09F5-4D7B-A21C-37B1684B7E58.png

Ser ut som det är byte av maskin i verkstaden ikväll.

Köpenhamn-Boston, SK 927 är försenad till 15.30 idag. Någon som har koll på orsak?Jag har gått ner mig totalt i mysterierna kring scheduling management etc.

Toppen